سیستم مدیریت کیفیت باید در خدمت «تعالی و پیشرفت» سازمان باشد

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: سیستم مدیریت کیفیت باید در خدمت «تعالی و پیشرفت» سازمان باشد

به گزارش شهرداران، مهدی یاراحمدی خراسانی با بیان این مطلب افزود: سیستم مدیریت کیفیت و استانداردهای ناشی از آن ذاتاً ارزشی ندارد؛ مگر بتواند سبب تسهیل فرآیندها، کوتاه شدن زمان خدمت رسانی و افزایش رضایت شهروندان به عنوان مشتریان و دریافت کنندگان خدمات شهرداری باشد .

وی افزود: اگر سیستم مدیریت کیفیت به دنبال دریافت گواهینامه ها و استانداردهای بین المللی باشد و در فرایندها و خدمات رو به شهروند، فرایندها و خدمات سازمانی و پیامدهای ناشی از آنها اثر مثبتی نداشته باشد، هیچگونه ارزشی ندارد. بنا به تاکید معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، ما در حال حاضر بیش از هر زمانی نیازمند هوشمندسازی فرآیندها، کوتاه شدن زمان انتقال خدمات به شهروندان و کاستن و به صفر رساندن نیاز به حضور شهروندان برای دریافت خدمات می باشیم. این امر به خصوص در حوزه هایی مانند شهرسازی، خدمات شهری و فرهنگی و سازمان های وابسته به آن ها که به صورت مستقیم و بدون واسطه با شهروندان در ارتباط هستند، اهمیت بسیار بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: تمام تلاش ما در جهت ارائه سطحی از خدمات است که براساس آن، رضایتمندی عمومی شهروندان افزایش یابد و خادمان شهر بهشت در شهرداری مشهد ضمن رضایتمندی از انجام وظیفه در این سازمان، خدمات بهتر، روان تر و در زمان کوتاهتری را به شهروندان ارائه دهند.