بیش از ۱۰۰ مورد سدمعبر خودرویی در سطح شهر خوی جمع آوری شدند

به گزارش شهرداران و به نقل از شهرداری خوی جمع آوری بیش از ۱۰۰ مورد سدمعبر خودرویی و طبق فروشان در سطح شهر خوی بیش از ۱۰۰ مورد سدمعبر خودرویی و سدمعبر طبق فروشان از معابر سطح شهر خوی جمع آوری شده است. به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، امین الهوردی […]

به گزارش شهرداران و به نقل از شهرداری خوی جمع آوری بیش از ۱۰۰ مورد سدمعبر خودرویی و طبق فروشان در سطح شهر خوی بیش از ۱۰۰ مورد سدمعبر خودرویی و سدمعبر طبق فروشان از معابر سطح شهر خوی جمع آوری شده است. به گزارش مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، امین الهوردی زاده معاون خدمات شهری شهرداری خوی با تشریح این خبر گفت: توسط شهرداری های نواحی پنج گانه این شهرداری و در راستای رفع موانع عبوری عابران به هنگام گذر از معابر، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد سدمعبر خودرویی و طبق فروشان از مسیرهای اصلی و فرعی جمع آوری شده است. وی افزود: به منظور رفاه حال شهروندان و برای تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه شهری و جلوگیری از ترافیک، سدمعبر خودروئی از مسیرهای کمربندی شهید سیستانی زاده، میدان روستای بدل آباد، میدان جهاد و… جمع آوری شده و اخطار لازم برای سدمعبرکنندگان داده شده است. الهوردی زاده همچنین اظهار کرد: با تلاش همکاران در خدمات شهری، در طول نه ماهه سال برای رفع موانع عبوری شهروندان علاوه بر جمع آوری سدمعبر پیاده روها، به مالکان مغازه ها بیش از ۵۰۰ مورد اخطاریه صادر شده است.

ستقرار و قرارگیری هر نوع اشیاء منقول و غیر منقول به هر شکلی در معابر عمومی ، پیاده روها ، فضاهای سبز و محیط های عمومی منطقه و … بصورت غیر مجاز سد معبر محسوب و ممنوع است که انواع آن به شرح ذیل می باشد .
تبصره : منظور از مجاز مواردی است که بصورت مجوز کتبی از مرجع ذیصلاح در منطقه صورت پذیرفته باشد .
۱- بیرون کشیدن ویترین مغازه ها ، قراردادن چهارپایه ، میز ، جعبه جات اعم از میوه ، سبزی و غیره توسط شرکتها و صنوف در خارج از محل کسب خود و یا قراردادن هر گونه ابزار و ادوات کار در معابر .
۲- قرارگیری هر گونه اشیاء متصل به دیوار یا بدنه معابر و مستحدثات و ابنیه شهری و حتی در صورتی که تماس با سطح معبر نداشته باشد مانند کولر ، سایبان ، آویز اشیاء و اجناس مختلف و غیره
۳- قرارگیری هر گونه شی در معابر به هر منظور ( مانند ملزومات شبکه آب ، خودروهای فرسوده ، چادر و خیمه ، داربست ، نصب تابلو و کانتینر ، کانکس و منبع مایعات غیره ) بصورت غیر مجاز .
۴- عرضه ارزاق ، اجناس ، خدمات و غیره توسط خودروها بصورت ثابت یا سیار در معابر منطقه بدون رعایت مقررات و ضوابط منطقه .
۵- قرارگیری مصالح ، تجهیزات ساختمانی و غیره در معابر ( بدون رعایت حدودی که در پروانه ساختمانی قید شده است .)
۶- هر گونه مستحدثات غیر منقول از قبیل پایه ، تابلو ، سکو ، باغچه برجسته و امثالهم که بصورت غیر مجاز نصب شده اند .
۷- پارک نمودن و یا عرضه اتومبیل ، موتور سیکلت و دوچرخه و امثالهم در پیاده روها.
۸- آویز هر گونه اشیاء و اجناس و قرارگیری ابزار و ادوات کار در معابر .
۹- ریختن پسماندهای تولید اعم از جامدات و مایعات در بیرون از زمین مالکیت ( خیابان ، فضای سبز ، محوطه ها و …)
۱۰- قرار دادن محصولات تولیدی یا مواد اولیه یا مواد بسته بندی کالا در معبر عمومی ( پیاده روها ، خیابان و محوطه خارج از زمین مالکیت )