ساماندهی و احیای میدان صاحب آباد تبریز

شهردار منطقه ۱۰ تبریز از تخصیص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای احیای میدان صاحب آباد تبریز در سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرداران، شهردار منطقه ۱۰ تبریز از تخصیص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای احیای میدان صاحب آباد تبریز در سال جاری خبر داد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز اعلام کرد که در سال جاری، مبلغ یک هزار میلیارد ریال برای احیای میدان صاحب آباد تبریز تخصیص یافته است. این مبلغ شامل ۵۰۰ میلیارد ریال برای تملک و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات عمرانی پروژه احیای میدان است.

طبق برنامه های انجام شده، قرار است میدان صاحب آباد با مساحت یک هزار متر مربع واقع در ضلع غربی مسجد حسن پادشاه، تملک و آزاد سازی شود. شهرداری تبریز به عنوان مالک اصلی املاک تجاری بخش مرکزی این میدان، تنها مغازه های بافت اطراف را خواهد تملک کرد.

همچنین، شهرداری تبریز برای احیای این میدان و ساماندهی این مجموعه تاریخی، تلاش های فراوانی را انجام داده است. با تسریع روند احیا و ساماندهی این مجموعه، اهداف گردشگری و تاریخی از جمله افزایش جذابیت منطقه و ایجاد فعالیت های تجاری و خدماتی رونق خواهد یافت.

با تخصیص این اعتبار، منطقه ۱۰ تبریز در راستای احیای میدان صاحب آباد قدمی مهم برداشته است. این اقدام قرار است منجر به تجدید نظر در ساختار فیزیکی و تجاری این میدان شود و به مردم و بازدیدکنندگان فرصتی مناسب برای دیدن و از دستاوردهای تاریخی و فرهنگی این منطقه بهره ببرند.