ساماندهی تابلو های تبلیغاتی و رفع آلودگی های بصری اصناف خیابان آزادی

ساماندهی تابلو های تبلیغاتی و رفع آلودگی های بصری اصناف خیابان آزادی حد فاصل تقاطع توحید تا ورودی به بزرگراه یادگار امام ره توسط واحد زیباسازی شهرداری ناحیه۶ منطقه۲

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه۲ محمد کریمی شهردار ناحیه۶ از ساماندهی تابلو های تبلیغاتی و رفع اغتشاشات بصری در محور آزادی خبر داد.

محمد کریمی شهردار ناحیه۶ گفت : تبلیغات شهری یکی از مهم ترین شاخه های دانش تبلیغات و یکی از عناصر سازنده منظر شهری در سکونتگاه های انسانی به شمار می رود به نحوی که به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از کالبد شهرها شناخته شده و بخش مهمی از فعالیت های تجاری در شهرها به این موضوع اختصاص یافته است.
کریمی خاطر نشان کرد بکارگیری صحیح عناصر بصری در ایجاد هویت بصری و یکسان سازی و تقویت خوانایی تابلو های تبلیغاتی نقش چشمگیری در این خصوص دارند.
وی گفت ؛ تابلو های تبلیغات شهری می تواند نمودی فعال و تاثیرگذار در منظر عمومی یک شهر داشته باشد. شناخت مولفه های آسایش بصری و تحلیل آن و ارائه راهکارهای اجرایی برای بهبود وضعیت تبلیغاتی شهری ضروری می باشد لذا به‌ این‌ منظور در محدوده خیابان آزادی ، حدفاصل تقاطع توحید تا ورودی به بزرگراه یادگار امام ره به منظور بهره گیری از موئلفه های ارتقا کیفیت منظر شهری و نیز رفع آلودگی های بصری اقداماتی در محور یاد شده انجام شد .
وی افزود : بدین منظور تابلوهای تبلیغاتی بدون مجوز ، پلاکاردها ، بنرهای غیر مجاز و تابلوهای تبلیغاتی که علیرغم چندین نوبت اخطار به صاحبان اصناف جهت پرداخت عوارض تابلو‌ و عدم توجه و پرداخت نکردن عوارض سالیانه ، تمامی پلاکارد ، بنر و تابلوهای دارای بدهی جمع آوری و با حذف تعدادی پایه تابلو و میله ها ی بلااستفاده به عنوان حذف زوائد فیزیکی از روی جداره ها و جمع آوری آنها ساماندهی مسیر فوق الذکر و رفع آلودگی های بصری آن انجام شد .
شهردارناحیه۶ در پایان از صاحبان اصناف درخواست کرد تا سریعا نسبت به پرداخت به موقع عوارض تابلوی ملک خود اقدام و مشمول جایزه خوش حسابی شوند .