رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک خبر داد:

زنده‌گیری سگهای بلاصاحب در اراک

شهرداری اراک از سلاح بیهوشی استفاده می نماید رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: در ۹ ماه سال جاری، ۱۱۵۳ قلاده سگ جمع‌آوری، عقیم‌سازی و در پناهگاه نگهداری می‌شوند. به گزارش شهرداران و اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، مهدی فدوی اظهار کرد: در شهر اراک برای جمع‌آوری سگ‌ها از سلاح بیهوشی […]

شهرداری اراک از سلاح بیهوشی استفاده می نماید

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: در ۹ ماه سال جاری، ۱۱۵۳ قلاده سگ جمع‌آوری، عقیم‌سازی و در پناهگاه نگهداری می‌شوند.

به گزارش شهرداران و اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، مهدی فدوی اظهار کرد: در شهر اراک برای جمع‌آوری سگ‌ها از سلاح بیهوشی استفاده می‌شود و می‌توان گفت که اراک از معدود شهرهایی است که جهت جمع‌آوری سگ‌ها از این ابزار استفاده می‌کند. وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۷۲۲ قلاده سگ زنده‌گیری شد که از این تعداد برخی به علت داشتن بیماری‌های خاص حیوانات تلف و برخی نیز واگذار شدند. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک خاطرنشان کرد: در موضوع رهاسازی سگ‌های جمع‌آوری شده، محیط زیست و منابع طبیعی نیز باید نظرات خود را ارائه کنند، در حال حاضر سگ‌های بلاصاحب را جمع‌آوری و در پناهگاه حیات‌وحش نگهداری می‌کنیم. فدوی تصریح کرد: در حال حاضر سه اکیپ جهت زنده گیری سگ های بلاصاحب در مناطق پنج‌گانه اراک فعال است و تمام گزارش‌های مردمی که در سامانه ۱۳۷ دریافت می‌شود را پیگیری می نمایند. وی ادامه داد: در بعضی موارد گزارش مردمی از وجود یک قلاده سگ حکایت دارد، اما پس از اطلاع به سامانه ۱۳۷ و حضور اکیپ مربوطه سگ از آن محل به مکان دیگری می‌رود و امکان جمع‌آوری سگ‌ها وجود ندارد که موجب ایجاد احساس نارضایتی شهروندان می‌شود. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: در موضوع جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب توجه به اینکه این سگ از بدو تولد صاحب داشته یا خیر دارای اهمیت است و در صورتی که قوانینی در این زمینه وجود داشته باشد می‌توان این موضوع را بهتر مدیریت کرد. فدوی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که فردی صاحب سگ باشد باید از آن نگهداری کند و اگر امکان نگهداری وجود نداشته باشد باید آن را تحویل دهد و حق رها کردن آن را ندارد که در تحقق مطالبه شهروندان بسیار اهمیت دارد.