مدیرمرکز فوریت‌های اجرایی شهر در بازدید از ناحیه دانش:

زمان قرارداد پیمانکاران نیاز به بازنگری دارد

مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر، راه حل معادله درخواست شهروندان و انجام را در بازنگری زمان قرارداد و کارنامه پیمانکاران به ویژه 137 عنوان کرد.

مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر، راه حل معادله درخواست شهروندان و انجام را در بازنگری زمان قرارداد و کارنامه پیمانکاران به ویژه ۱۳۷ عنوان کرد. باوجود تلاش‌ نواحی در پیگیری و انجام درخواست شهروندان؛ اما این فرایند با فراز و نشیب همراه است. چنانچه زمان و مفاد قرارداد پیمانکار بازنگری شود، ضمن آنکه درخواست شهروند در موعد مقرر انجام می‌شود، مدیریت شهری به بخشی از اهداف خود در کاهش هزینه اداره شهر و افزایش رضایتمندی می‌رسد.

مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر با اشاره به درخواست‌های شهروندان خاطر نشان کرد: هرچه تعامل و همکاری دو سویه بین مسئولان نواحی منفصل و متصل شهری و سازمان‌های شهرداری تقویت گردد، ناحیه متبوع با معضلات کمتری رو به رو خواهد بود و به نسبت تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ هم کمتر خواهد شد. برای رسیدگی به درخواست‌های شهروندان، مرکز فوریت‌های شهری ۱۳۷ و اداره هماهنگی امور نواحی بازدیدهای دوره‌ای به صورت مشترک در دستور کار قرار داده‌اند.

زمان انعقاد و پایان قرارداد و کارنامه پیمانکاران یکی از مهمترین دغدغه‌های نواحی بوده که در حال بازنگری و بررسی است. برای انعقاد قرارداد با پیمانکاران و نیز بررسی کیفیت کارنامه آنها، بازنگری ضروری است. این بازنگری می‌تواند به کاهش هزینه اداره شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان منجر شود. در این راستا، مدیرمرکز فوریت‌های اجرایی شهر و مدیر هماهنگی امور نواحی با همکاری و هماهنگی کامل به بازنگری زمان قرارداد و کارنامه پیمانکاران می‌پردازند.

علاوه بر بازنگری زمان قرارداد، نیاز به بررسی کیفیت انجام کارها نیز وجود دارد. مدیرمرکز فوریت‌های اجرایی شهر و مدیر هماهنگی امور نواحی با همکاری پیمانکاران و سازمان‌های شهرداری تلاش می‌کنند تا کیفیت انجام کارها در حد مطلوبی باشد. بررسی کیفیت انجام کارها و توافقات با پیمانکاران نقش مهمی در بهبود فرایند اجرایی شهر دارد و می‌تواند به رضایت شهروندان و مدیریت شهری کمک کند.

برای بهبود فرایند اجرایی شهر و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان، لازم است تعامل و همکاری بین مسئولان نواحی منفصل و متصل شهری و سازمان‌های شهرداری تقویت شود. تعامل دو سویه بین این اقشار می‌تواند به مدیریت شهری کمک کند تا به اهداف خود در کاهش هزینه اداره شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان دست یابد.