رتبه ۲ منطقه سه در جمع‌آوری پسماند ضایعاتی در میان مناطق ۱۳ گانه مشهد

شهردار منطقه سه مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 تن ضایعات غیرمجاز از سطح منطقه جمع آوری شده است.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید علی‌ حسینی ملک‌آباد در خصوص انبارهای غیرمجاز نگهداری پسماندهای قابل بازیافت که به صورت غیر مجاز در سطح شهر فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: یکی از معضلاتی که مشکلات متعددی را برای شهروندان و مدیریت شهری ایجاد کرده است، وجود گسترده انبارهای غیرمجاز خیرد و فروش ضایعات، زباله‌گرد ها و همچنین خودروهای بدون مجوز جمع‌آوری ضایعات است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شهرداری منطقه، پس از شناسایی ۲۰۳ مورد انبار ضایعاتی، ۱۱۵ انبار جمع‌آوری پسماند غیرمجاز تخلیه و پاکسازی و ۸۸ انبار ضایعات غیرمجاز نیز پس از اخذ دستور قضایی پلمپ شد. همچنین از ابتدای سال تاکنون ۹۵۱ زباله‌گرد از سطح منطقه جمع‌آوری شده است.

حسینی ملک‌آباد درخصوص خودروهای غیرمجاز حمل ضایعات توضیح داد: طی ۹ ماه گذشته ۲۳۴ خودرو به اجرای احکام و سازمان پسماند معرفی شده است که نسبت به پرداخت جریمه اقدام کرده‌اند. پلاک این خودروها در سیستم پسماند ثبت شده است که در صورت تکرار تخلف، خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی به میزان جمع‌آوری ضایعات غیرمجاز اشاره کرد وگفت: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۵۰ تن ضایعات غیرمجاز از سطح منطقه جمع‌آوری و تحویل سازمان مدیریت و پسماند شده که بخش عمده آن‌ها از خیابان‌های رسالت، کشمیری و معابر طبرسی شمالی بوده است و منطقه سه در این حوزه رتبه دوم را در میان مناطق سیزده گانه داراست.

وی تاکید کرد: علاوه بر برخورد جدی با عوامل زباله‌گرد و یا خودروهای سیاری که بدون مجوز اقدام به جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت می‌کنند، از شهروندان محترم درخواست داریم درصورت مشاهده چنین مواردی ضمن تماس با مرکز ۱۳۷ همکاران ما را در انجام وظایف خود همراهی کنند.