مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خبر داد:

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک در ساختمان منطقه ۵ شهرداری

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در ساختمان منطقه ۵ شهرداری اصفهان خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین کارگر با اعلام این خبر گفت: نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک سیستمی است که انرژی خورشیدی را به طور مستقیم به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کند و با اثرات جانبی بسیار ناچیزی که بر طبیعت دارد، نقش مهمی در جلوگیری از تخریب محیط زیست ایفا می‌کند.

او با تأکید بر اینکه مدیریت منطقه ۵ اهتمام ویژه ای به اجرای طرح‌های مرتبط با تولید انرژی پاک دارد، افزود: نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک با ظرفیت تولید ۲۰ کیلو وات ساعت برق و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در ساختمان منطقه پنج راه‌اندازی شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی دیگری در این منطقه گفت: نیروگاه خورشیدی پارک کوهستانی صفه با ظرفیت ۱۰کیلو وات ساعت برق و در ساختمان آتش‌نشانی با ظرفیت ۵کیلو وات ساعت برق در این منطقه نصب و راه‌اندازی شده است و در سال‌جاری نیز نیروگاه خورشیدی دیگری با ظرفیت ۲۰ کیلو وات ساعت برق با برآورد یک میلیارد تومان در این منطقه نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

او با اشاره به همکاری شهرداری با شرکت توزیع برق استان اصفهان برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی اظهار کرد: تاکنون منطقه پنج از شرکت توزیع برق استان برق خریداری می‌کرد، اما اکنون می‌تواند ضمن تأمین برق مصرفی خود، مازاد برق را در اختیار شرکت توزیع برق استان بگذارد.

به گفته او، یکی از راه‌های تولید برق توسط شهرداری استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی است که این منطقه توانست با سرمایه‌گذاری کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان به احداث این نیروگاه‌ها اقدام کند.