دومین جشنواره انار ساوه در نیمه دوم آبان‌ماه برگزار می شود

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه گفت: دومین جشنواره انار ساوه در نیمه دوم آبان‌ماه با حضور سفیران کشورهای دیگر برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرداران، در نیمه دوم آبان‌ماه، دومین جشنواره انار ساوه با حضور سفیران کشورهای دیگر برگزار خواهد شد. این رویداد پانزدهم آبان‌ماه برگزار شده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. به دلیل تأخیر در فصل برداشت انار، جشنواره این رویداد اواسط آبان‌ماه برگزار می شود.
توانمندی‌های شهرستان ساوه
این جشنواره فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان ساوه در بخش فرهنگ، صنعت، کشاورزی و گردشگری است. با هم‌زمان برگزاری این جشنواره، سفیران کشورهای آفریقا، ترکیه و کنیا نیز برای حضور دعوت خواهند شد.
اهداف جشنواره
هدف اصلی این جشنواره توسعه صادرات انار به کشورهای خارجی است و برای این منظور رایزنی با سفیران کشورهای هدف نیز در نظر گرفته شده است. برگزاری این جشنواره با همکاری دستگاه‌های اجرایی در دفتر اتاق بازرگانی در شهرستان ساوه تشکیل دبیرخانه ایجاد کرده است که این اقدام بهبود برگزاری این رویداد ملی را هدف قرار داده است.
برنامه‌های متنوع جشنواره
جشنواره ملی تولید و صادرات انار با همکاری مسئولان ادارات و نهادهای استانی و شهرستانی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، شوراهای اسلامی، اصناف، خیرین، معتمدان، کارآفرینان، باغداران، کشاورزان و دهیاران شهرستان برگزار خواهد شد. این رویداد شامل برپایی ۷۰ غرفه نمایشگاهی در زمینه تولید انار، فرآورده‌های انار و تولیدات روستایی در مسجد جامع تاریخی ساوه خواهد بود.
ثبت‌نام در جشنواره
متقاضیان غرفه‌های نمایشگاهی جشنواره می‌توانند برای ثبت‌نام و رزرو غرفه تا سوم آبان‌ماه به اتاق تعاون شهرستان ساوه مراجعه کنند. این دبیرخانه دائمی جشنواره با همکاری دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده و این اقدام هم‌زمان با برگزاری جشنواره به منظور توسعه صادرات انار، سفیران کشورهای آفریقا، ترکیه و کنیا نیز برای حضور دعوت شده‌اند.