مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه:

دومین تی.بی.ام خط ۲ مترواصفهان تا بهمن‌ماه به ایستگاه طوقچی می رسد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: مقرر شده است که تا بهمن سال جاری یکی از دستگاه‌های حفار مکانیزه تی.بی.ام جبهه شرقی خط 2 متروی اصفهان به سمت ایستگاه ابن‌سینا حرکت کند و دیگری به ایستگاه طوقچی برسد.

به گزارش شهرداران، سیدمحسن واعظی‌فر با اعلام این خبر گفت: دستگاه حفار مکانیزه جبهه غربی خط ۲ مترو که در حال حاضر حدود ۲۰۰ متر با محدوده خط یک ایستگاه امام حسین (ع) فاصله دارد، تا بهمن سال جاری به این ایستگاه خواهد رسید. همچنین تلاش می کنیم ایستگاه امام حسین (ع) را به‌گونه‌ای آماده کنیم که تی.بی.ام به محض ورود و اورهال، به سمت ایستگاه بعدی حرکت کند.

او با بیان اینکه احداث ایستگاه امام حسین (ع) در عمق ۳۳ متری زمین منجر به مواجهه با حجم زیادی از سفره‌های آب زیرزمینی شده است، افزود: تمهیداتی برای این معضل اندیشیده شده تا از نفوذ آب جلوگیری و سپس سازه اصلی به‌صورت آب‌بندی‌شده احداث شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه از قرار گرفتن عملیات نازک‌کاری چهار ایستگاه خط ۲ در دستور کار این سازمان خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه ها منعقد شده و پیمانکاران فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. بنابراین در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز، این ایستگاه‌ها تا سال آینده زیر بار ترافیکی قرار می گیرد و به‌صورت آزمایشی بهره‌برداری می شود.

او اضافه کرد: طی هفته جاری خرید ریل مترو از شرکت سهامی ذوب‌آهن قطعی می‌شود تا مقدار ریلی که برای بهره‌برداری آزمایشی سال آینده نیاز است، تأمین شود. همچنین مقرر است طی دو ماه بخشی از ریل خریداری شده، تحویل گرفته شود تا در اجرای پروژه تاخیری ایجاد نشود.

واعظی‌فر افزود: قرارداد پیمانکار روسازی خط ۲ نیز منعقد شده و با توجه به تحویل ایستگاه‌ها حدفاصل دارک تا عاشق‌اصفهانی، پیمانکار فعالیت خود را آغاز کرده است که ورود ریل‌های از ایستگاه عاشق اصفهانی انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه قرارداد روسازی خط ۲ از ایستگاه دارک تا ابن‌سینا است، تا ایستگاه عاشق اصفهانی و لاله در اولویت قرار دارد و ریل‌ها نیز تا ایستگاه ابن‌سینا در حال خریداری است.

به گفته او، پیمانکار بخش دپو نیز در حال فعالیت است و با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد املاک آن آزادسازی شده است، این شرکت در بخش تملک شده در حال فعالیت است.

مبلغ قرارداد دپوی خط ۲ بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان است

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان مبلغ قرارداد اجرای دپوی خط ۲ را بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: قراردادی برای اتصال ایستگاه دارک به محل دپو منعقد شده است که بخشی به‌صورت تونل و بخش دیگری روی زمین اجرا می‌شود و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است.

آنطور که واعظی‌فر خبر داد، مناقصه ایستگاه شاهد در خط ۲ نیز برگزار و پیمانکار آن انتخاب شده و کارگاهی برای تکمیل سفت‌کاری و انجام نازک‌کاری آن در حال تجهیز است.

او بیان اینکه دستگاه حفار مکانیزه تی.بی.ام شرقی جبهه شمالی خط دو به ایستگاه طوقچی رسیده است و به سمت ایستگاه ابن‌سینا حرکت می‌کند، گفت: تی‌بی‌ام غربی نیز تا بهمن سال جاری وارد این ایستگاه می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده کل سازه ایستگاه و دسترسی‌های آن تکمیل خواهد شد.

او با بیان اینکه سازمان قطار شهری هنوز موفق به پرداخت پیش‌پرداخت‌های قراردادهای جدید نشده است، گفت: امیدواریم شهرداری تمهیداتی را برای تأمین منابع مالی بیندیشد تا به تعهدات خود عمل کنیم. زیرا تأخیر در اجرای یک بخش از پروژه، موجب عقب‌ماندگی کل پروژه می‌شود.