ده دی سالروز حماسه سازی مردم مشهد است

سرپرست شهرداری منطقه پنج مشهد گفت: دهم دی ماه سالروز حماسه سازی مردم مشهد در تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسن صالحی مفرد با بیان این مطلب در مراسم غبارروبی مزار شهدای دهم دی ماه سال ۱۳۵۷ که با حضور خانواده شهید محمود قوی دل، بهشتی رئیس پهنه شهید عصمتیان، ابراهیمی جانشین سرکلانتر شرق مشهد، عرب خانی رئیس کلانتری گلشهر و جمع زیادی از مردم شهید پرور ساکن در منطقه در گلزار شهدای ده دی بوستان آلاله واقع در محله شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: دوران پرافتخار انقلاب اسلامی یادآور رشادت های ملت همیشه در صحنه ایران در حمایت از انقلاب اسلامی است، جانفشانی هایی که با خلق وقایع تاریخی مانند دهم دی ماه مشهد از مردم انقلابی میهن اسلامی به یادگار مانده اند.

وی افزود: دهم دی ماه هر سال یادآور ایستادگی شهروندان مشهدی علیه رژیم پهلوی است. روزی که در آن شماری از قشرهای مختلف مردم این شهر با نثار جان خود درخت پر بار انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

سرپرست شهرداری منطقه پنج در ادامه بیان کرد: مشهدی ها آن را روز پرافتخار خود در تاریخ انقلاب اسلامی می دانند، روزی که شهر به خاک و خون کشیده شد، اما ذره ای از اراده مردم برای ساقط کردن رژیم ستمشاهی کم نگشت و در نهایت در ۲۲ بهمن همان سال به پیروزی رسید.

گفتنی است،؛ بوستان آلاله واقع در محله شهید آوینی مدفن سه شهید از شهدای واقعه دهم دی ماه سال ۱۳۵۷ است. واقعه ای که طی آن شهر مشهد شاهد یورش ماموران شاه به مردم و کشتار بی‌سابقه آنان بود. ده دی خونین ‌ترین روز مشهد در دوران انقلاب اسلامی است که با راهپیمایی های گسترده مردم مشهد همراه شد.