خرید ۳۰۰ کلاه استاندارد ایمنی آتش‌نشانی با هزینه بیش از ۳۵ میلیارد ریال

۳۰۰ کلاه استاندارد ایمنی آتش نشان با هزینه بیش از ۳۵ میلیارد ریال خریداری و به تجهیزات حفاظت فردی آتش نشانی تبریز افزوده شد.

به گزارش شهرداران، آتش پاد علیرضا زبردست مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اعلام این خبر گفت:این دسته از کلاه ایمنی مطابق با استاندارد ایمنی و تولید کشور ایتالیا است که از قابلیت مناسبی در مقابل حریق و حادثه دارد.

وی با اشاره به اینکه این دسته از کلاه آتش نشان دارای قابلیت استفاده از عینک ایمنی است و قدرت مانور عملیاتی بهینه را برای آتش نشان فراهم می کند افزود:طراحی ارگونومیک و تنظیم متغیر و متناسب اندازه قرارگیری کلاه منجر به توزیع یکنواخت وزن بر روی سر بدون ایجاد فشار به عضلات گردن و شانه است که تعادل بهینه را ایجاد می کند.

زبردست ادامه داد: طراحی مدرن داخل این کلاه به شکلی است که وزن کلاه را برای نقاط سر به صورت یکنواخت توزیع و از ایجاد فشار وزنی نامتناسب که ناراحتی آتش نشان را پس از استفاده طولانی مدت موجب می شود، حذف شده است.

وی ادامه داد: این کلاه با این طراحی مدرن امکان تهویه مناسب مطلوب را تضمین و از مانور عملیاتی قابل قبولی برخوردار است و سایر تجهیزات عملیاتی نیز در مرحله خریداری و یا تکمیل ناوگان خودرویی عملیاتی است.

خریداری این مرحله از تجهیزات فردی بیش از ۳۵ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.