حمایت از خانواده های کم برخوردار و آسیب دیده در منطقه ۱۳

شهردار منطقه 13 از ارائه خدمات حمایتی به خانواده های کم برخوردار، آسیب دیده و در معرض آسیب در قالب ویژه برنامه ای با همکاری خیران خبر داد.

به گزارش شهرداران، شهردار منطقه ۱۳ از ارائه خدمات حمایتی به خانواده های کم برخوردار، آسیب دیده و در معرض آسیب در قالب ویژه برنامه ای با همکاری خیران خبر داد. این برنامه با رویکرد ارائه خدمات حمایتی با حضور خانواده های کم برخوردار، آسیب دیده و در معرض آسیب و جمعی از خیرین در سالن آمفی تئاتر مجتمع کوثر برگزار شد. در این جشن، مرکز خدمات اجتماعی و مشارکت خیران به گلریزان برای آزادسازی زندانیان، تهیه سبد کالا ویژه خانواده های کم برخوردار و تهیه ویلچر برای معلولان کم برخوردار اقدام کرد. همچنین طرح ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر توسط مرکز خدمات اجتماعی و با مشارکت کلانتری ۱۲۸ تهران نو با هدف ایجاد امنیت برای شهروندان و ساماندهی افراد کارتن خواب و معتادان متجاهر در منطقه ۱۳، همزمان با ماه مهر اجرا شد.

ارائه خدمات آموزشی و هدایت شغلی به خانواده های کم برخوردار

با همکاری شهرداری منطقه ۱۳، برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات آموزشی و هدایت شغلی به خانواده های کم برخوردار در دست انجام است. این برنامه ها همراه با پشتیبانی و تسهیل گری از سوی شهرداری منطقه ۱۳ برای ایجاد اشتغال گروه هدف صورت می گیرد. این خدمات شامل ارائه آموزش های مهارتی و فنی به خانواده ها است تا بتوانند به صورت مستقل درآمد کسب کنند. همچنین، از طریق تسهیل گری در دسترسی به منابع مالی و معنوی، خانواده ها در این مسیر حمایت می شوند.

تامین نیازهای اساسی خانواده ها در منطقه ۱۳

با همکاری خیران، تلاش می شود تا نیازهای اساسی خانواده های کم برخوردار در منطقه ۱۳ تامین شود. این تلاش ها شامل تهیه سبد کالا ویژه خانواده ها می باشد که شامل مواد غذایی و بهداشتی است. این اقدامات در جشن ها و برنامه های خاصی که با حضور خانواده های کم برخوردار برگزار می شود، انجام می شود و به خانواده ها کمک می کند تا نیازهای روزمره خود را بهتر برطرف کنند.

مشارکت کلانتری و ارتقای امنیت منطقه ۱۳

همکاری کلانتری ۱۲۸ تهران نو و مرکز خدمات اجتماعی منطقه ۱۳ در طرح ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر یکی از اقدامات مهم این برنامه است. این طرح هدف ایجاد امنیت برای شهروندان و ساماندهی افراد کارتن خواب و معتادان متجاهر در منطقه ۱۳ است. با اجرای این طرح ها، منطقه ۱۳ به عنوان یک منطقه امن و پاک از معتادان متجاهر تبدیل شده و شهروندان از این تلاش ها برای ارتقای امنیت و ساماندهی منطقه بهره مند می شوند.