حضور به موقع آتش‌نشانان در مهار آتش‌سوزی ساختمان زیتون

زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به حادثه آتش‌سوزی ساختمان زیتون واقع در چهار را ه 15 خرداد گفت: با مشاهده دود غلیظ از ساختمان مذکور و آتش‌سوزی گسترده و تماس مردمی با سامانه 125، همکاران سازمان آتش‌نشانی در کوتاهترین زمان ممکن و به کارگیری نهایت توان خود ضمن حضور در محل حادثه از گسترش آتش و حادثه بزرگتر جلوگیری کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در تشریح جزئیات این حادثه عنوان کرد: ساعت ۱۶:۵۷ دقیقه دیروز ۷ آذرماه ۱۴۰۱ ، یک مورد آتش‌سوزی در قسمت تجاری مجتمع زیتون واقع در پارامونت در چهارراه ۱۵خرداد و در طبقه اول، به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت  و بلافاصله زنگ حریق توسط ستاد فرماندهی این سازمان به صدا درآمد و آتش‌نشانان از سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودرو‌های پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد:  به دلیل حساسیت موضوع، ۳ ایستگاه آتش نشانی؛ سه راه نمازی، ایستگاه ۲ بعثت و ایستگاه ۱۹ به محل حادثه اعزام شدند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در ادامه تشریح جزئیات این حادثه بیان کرد: براساس بررسی‌های اولیه، این آتش سوزی از بخش انباری یک مغازه در پاساژ زیتون آغاز شده و به سایر نقاط فروشگاه سرایت کرده که آتش نشانان به ۳ گروه تقسیم شده و کار ارزیابی اولیه صحنه، تخلیه دود و شهروندان و همچنین مهار آتش را آغاز کردند.

وی به نقش ارزنده  و موثر آتش نشانان در حادثه مذکور اشاره نمود و گفت: با سرعت عمل آتش نشانان و تلاش مجدانه آنها در حال حاضر آتش سوزی به طور کامل مهار شده و هیچ شهروندی نیز دچار مصدومیت و آسیب نشده است.

وی در پایان ضمن تشکر از ریاست سازمان آتش نشانی و تک تک عناصر سازمان که با جدیت و با نظم و با انگیزه در کار در محل حضور پیدا کردند، عنوان کرد: امیدواریم با عمل جهادی و تلاش پیگیر و مجدانه عزیزان آتش نشان، شهر همیشه در امن و آسایش باشد.