نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت:

حاشیه شهر مشهد دارای فرصت‌های زیادی است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: رویداد ماه امت به خوبی توانسته این موضوع را انتقال دهد که مناطق حاشیه شهر فرصت های بسیار زیادی دارند و براساس ذهنیت سابق، تهدید به شمار نمی رود.

به گزارش شهرداران، “نصرالله پژمانفر” در این خصوص اظهار کرد: در محلات محروم معمولا نگاه حداقلی در برنامه ریزی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دیده می‌شود اما درست است که به ظاهر در این حوزه ها کمبودهایی وجود داشته باشد اما به جهت فرهنگی و معنوی وهویتی این محلات کمتر از سایر محلات نیستند.

وی افزود: رویداد ماه امت به این موضوع اشاره دارد که ماباید فرصت ها و ظرفیت های محلات را ببینیم به‌جای تهدیدها و کمبودها و برچسب هایی که به حاشیه شهرو مناطق محروم در فضای اجتماعی زده می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: این محلات دارای ظرفیت و فرصت های زیادی است و رویداد ماه امت نماد باور مندی هویت محلات محروم و حاشیه شهر است و ما باید به این باور برسیم که در این محلات ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد.

پژمان‌فر تصریح کرد: یکی از منویات مقام معظم رهبری در بحث هویت؛ خرده فرهنگ ها و آیین هل است که بتوانیم به مردم معرفی و نشان بدهیم و حفظ کنیم؛ ما در کشورمان به هویت سازی نیازی نداریم بلکه ما به احیای هویت ها، آیین‌ها و رسوم نیازمند هستیم.

وی گفت: اگر این هویت احیا شود دیگر قهرمان دهه نودی ما یک سلبریتی یا بازیکن فوتبال خارجی نمی‌شود و با نشان دادن هویتمان هم احساس امید وهم تعلق بیشتری نسبت به کشور وشهرهایمان در مردم ایجاد خواهیم کرد.