سرپرست شهرداری منطقه پنج مشهد در نشست با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

جلوگیری از تغییر کاربری های آموزشی در محله حسین آباد

سرپرست شهرداری منطقه پنج مشهد بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری های آموزشی در محله حسین آباد تاکید کرد.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسن صالحی مفرد در جریان برگزاری نشستی مشترک با نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، احمد مسجدی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج، نماینده اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و تعدادی از اعضای شورای اجتماعی محله حسین آباد، اظهار کرد: شکایت های مردمی متعددی به دلیل عدم وجود فضاهای آموزشی در محله حسین آباد وجود دارد که عمده آن ها به دلیل انبوه سازی در این محله و عدم پیش بینی فضاهایی با کاربری های آموزشی است.

وی افزود: این درحالیست که فضاهای آموزشی مناسبی در قالب طرح تفصیلی شامل قطعات ۲۶۰۰ مترمربعی، ۸هزارمترمربعی و ۶۳۰۰ مترمربعی با کاربری آموزشی برای ۱۱۰هکتار زمین محله حسین آباد در نظر گرفته شده است. اما بخش خصوصی به صورت غیر مجاز با خرید قطعات یاد شده از آموزش و پرورش، نسبت به تفکیک آن ها اقدام کردند. به طوریکه زمین ها به صورت قطعات کوچکتر تقسیم و به فروش گذاشته شدند تا قابلیت پاسخگویی نداشته باشد.

سرپرست شهرداری منطقه پنج در ادامه بیان کرد: گاها این زمین ها به صورت قولنامه ای فروخته شده و با توجه به تفاهمی که بخش خصوصی با آموزش و پرورش ترتیب داده، مکاتبه ای به شهرداری در خصوص عدم نیاز این زمین ها و تامین فضای آموزشی در بخش دیگری از شهر، ارسال شده است.

صالحی خاطر نشان کرد: لذا در این جلسه مقرر شد بررسی لازم توسط شهرداری انجام شود و مکاتبه ای به اداره اوقاف ارسال شود تا نسبت به تعیین تکلیف زمین های محله حسین آباد با کاربری آموزشی اقدام گردد.

وی افزود: همچنین مقرر شد زمین ها از مالکان بخش خصوصی بازپس گیری شود و آموزش و پرورش نیز برآورد هزینه ای در خصوص احداث این اراضی داشته باشد و موارد به نماینده مردم مشهد انعکاس داده شود تا وی نسبت به پیگیری اعتبارات دولتی به منظور ساخت فضاهای آموزشی اقدام نماید.

صالحی تصریح کرد: امکان تغییر کاربری آموزشی به کاربری های دیگر نیست و با توجه به نیاز مردم منطقه و به ویژه اهالی محله حسین آباد، موضوع احداث فضاهای آموزشی تا حصول نتیجه پیگیری می شود.