توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در شهر مشهد اهمیت دارد

رئیس کمیسیون عمران،حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت:باید ابزارهای مختلفی را به کار بگیریم که یکی از آن‌ها ابزارهای اجتماعی و زیرساخت‌های فرهنگی است. ما باید زیر ساخت های اجتماعی و فرهنگی را فراهم کنیم تا بتوانیم مسائل فنی خود را نیز حل کنیم. ما در حوزه فنی به پشتیبانی حوزه فرهنگی اجتماعی برای حل مسائلی که در حال آسیب‌زدن به شهر است نیاز داریم.

به گزارش شهرداران، “ایمان فرهمندی” در خصوص برگزاری رویداد ایده‌پردازی گذر گلستان اظهار کرد: درحوزه حمل‌ونقل عرض می‌کنم شاید ظاهر و کلید حل موضوعات را مسائل فنی بدانیم اما واقعیت این است که اگر در همه جوانب نگاه اجتماعی و فرهنگی حاکم نباشد بیش از مفید واقع بودن به ما ضرر می‌رسانند. ما باید زیر ساخت‌های اجتماعی و فرهنگی را فراهم کنیم تا بتوانیم مسائل فنی خود را نیز حل کنیم.

وی با تشکر از اقدامات صورت‌ گرفته در خصوص برگزاری این رویداد، افزود: یکی از زیرساخت‌های حل مسائل شهری استفاده از فضاهای این‌چنینی است. ما همه می‌دانیم در شهر مشهد ده‌ها فضا با این ویژگی وجود دارد که از آن استفاده نمی‌کنیم و در عین حال صدها مسئله داریم که برای حل آن‌ها نیاز به این فضاها داریم.

رئیس کمیسیون عمران،حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اینکه در این لحظه برای حل یکسری مسائل که بر روی زمین مانده در حال همفکری هستیم خود اتفاق مبارکی است. جای تشکر دارد از همه دست‌اندرکاران و مجموعه‌های توانمندی که در شهر ما وجود دارند که اهل فکر و ایده‌پردازی بخصوص در حوزه‌های فرهنگی هنری هستند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه تمام مسائل فقط در حوزه فرهنگی هنری نیست، تصریح کرد: امشب فرصتی پیش آمده که ایده‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و به یک مجموعه‌ای از طرح‌های اجرایی موثر برسیم که بتوانیم انشالله با کمک همدیگر آن‌ها را حل کنیم. درحوزه حمل‌ونقل عرض می‌کنم که شاید ظاهر و کلید حل موضوعات را مسائل فنی بدانیم اما واقعیت این است که اگر در همه جوانب نگاه اجتماعی و فرهنگی حاکم نباشد بیش از مفید واقع بودن به ما ضرر می‌رسانند.

فرهمندی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهر تشریح کرد: باید ابزارهای مختلفی را به کار بگیریم که یکی از آن‌ها ابزارهای اجتماعی و زیرساخت‌های فرهنگی است. ما باید زیر ساخت های اجتماعی و فرهنگی را فراهم کنیم تا بتوانیم مسائل فنی خود را نیز حل کنیم. ما در حوزه فنی به پشتیبانی حوزه فرهنگی اجتماعی برای حل مسائلی که در حال آسیب‌زدن به شهر است نیاز داریم.

وی با ذکر مثالی در این خصوص بیان کرد: امروز مردم ما از آلودگی حمل‌ونقلی که یکی از نیازهای اساسی زندگی آن‌هاست آسیب می‌بینند؛ می‌توان با تغییر نوع وسیله نقلیه به مانند دوچرخه این موضوع را حل کرد. ابزارها و ادبیات فرهنگی اجتماعی است که می‌تواند دراین حوزه به کارآید و مجموعه‌ای از بخش‌ها به یکدیگر کمک کنند تا ما بتوانیم کیفیت زندگی مردم شهر خود را بالا ببریم.