مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان خبر داد:

تهیه سازوکار حقوقی برای جذب سرمایه‌های خرد در شهر

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان گفت: سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی در حال تهیه سازوکار حقوقی و راهبردی برای جذب سرمایه‌های خرد از طریق مشارکت‌های سه‌جانبه در اصفهان است.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مسعود حیدری با اعلام اینکه جلسات متعددی با مدیران شهری و مسئولان سرمایه‌گذاری مناطق پانزده‌گانه برای تسریع امور مربوط به سرمایه‌گذاران برگزار شده است، اظهار کرد: در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان میز خدمتی برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در این حوزه راه‌اندازی شده است که می‌تواند در تسریع امور نقش مؤثری داشته باشد.

او افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان سرمایه‌گذاری به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی در شهرداری اصفهان، به منظور آشنا کردن آنها با موضوعات جدید حوزه‌های اقتصاد و سرمایه‌گذاری در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، تهیه سازوکار حقوقی و راهبردی برای جذب سرمایه‌های خرد، از طریق مشارکت‌های سه‌جانبه در شهر اصفهان را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و گفت: امیدواریم فصل تازه ای در مولدسازی دارایی‌های خصوصی افراد حقیقی که تمکن مالی کافی در بهره‌برداری از زمین و املاک خود ندارند، رقم بخورد.

حیدری، پیشگیری از معرفی و پیشنهاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری دارای ابهام و نواقص در اسناد مالکیتی و شهرسازی با هدف ممانعت از اتلاف وقت و هزینه از سوی شهرداری و سرمایه گذار را از رویکردهای مهم این سازمان در این دوره مدیریت شهری دانست و افزود: به این ترتیب، فرصت‌هایی فراخوان می شود که همه موارد قانونی، حقوقی و شهرسازی و سایر موارد مرتبط، شفاف و عاری از هرگونه مشکل و خلل در فرایند سرمایه گذاری را داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری جلسات دوره‌ای با مسئولان سرمایه‌گذاری مناطق و سازمان‌های شهرداری با محوریت بیان مشکلات آن‌ها در وظایف محوله و تلاش برای رفع آنها، استفاده از فناوری‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی داخلی در اطلاع‌رسانی و تشکیل گروه مسئولان سرمایه‌گذاری از دیگر مواردی است که برای تسریع و تسهیل در امور سرمایه‌گذاران در مناطق انجام شد.