رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد تصریح کرد:

تلاش برای افزایش سفرهای شهری با ناوگان حمل و نقل همگانی

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از تلاش برای افزایش سفرهای شهری مردم با استفاده از ناوگان حمل ونقل همگانی با ارتقای کمی وکیفی خدمات خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از تلاش برای افزایش سفرهای شهری مردم با استفاده از ناوگان حمل ونقل همگانی با ارتقای کمی وکیفی خدمات خبر داد.

مهدی فعالی عنوان کرد: در این راستا از سال ۱۴۰۰ اقداماتی برای آسیب شناسی پایین بودن استفاده شهروندان از حمل ونقل همگانی انجام و دلایل عدم استفاده مردم از اتوبوس مشخص شد و راهکارهای لازم در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: امور برنامه هایی در رابطه با سخت افزاری مثل تاکسی، اتوبوس و امور پایانه ها باید مورد رسیدگی قرار می گرفت تا مردم استقبال بیشتری داشته باشند و در کنار آن امور نرم افزاری مختلفی انجام شد که از جمله آن می‌توان به هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل همگانی اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اظهار کرد: در دو سال گذشته اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان اضافه شد و اتوبوس ها با عمر بالا از ناوگان خارج شدند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ میانگین عمر اتوبوس ها ۱۳/۵ بود که تا سال ۱۴۰۲ باید به ۱۵/۵ افزایش پیدا می کرد اما نه تنها افزایش نیافت بلکه توانستیم عمر متوسط اتوبوس ها را با توجه به نوسازی و بازسازی به ۱۲ سال کاهش دهیم.