رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی خبر داد:

تقویت اقتصاد زنان سرپرست خانوار / انعقاد تفاهم نامه همکاری چندجانبه

تقویت اقتصاد زنان سرپرست خانوار منجر به تقویت اقتصاد ملی می شود/ انعقاد تفاهم نامه همکاری چندجانبه در راستای اجرای مصوبه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز: رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار  شورای شهر شیراز گفت: رویکرد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بر مسئله فقر زدایی و پیشرفت پایدار انسان محور با بهره گیری مشارکت ساکنان شهرها در مدیریت شهری تاکید دارد.

سیده مریم حسینی با اشاره به اینکه این رویکرد با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در بعد اجتماعی و اقتصادی با هدف تحول و حرکت در مسیر پیشرفت است، عنوان کرد:در همین راستا نیز مصوبه ای داریم که شهرداری شیراز را الزام به همکاری در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار می کند.

وی تصریح کرد: در راستای مراحل اجرایی این مصوبه همکاری با دستگاه های مختلف، انعقاد تفاهم‌نامه و مشخص شدن وظایف دستگاه‌ها نیز صورت گرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه از طریق کمیته امداد و بهزیستی شناسایی زنان سرپرست خانوار در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: همچنین بانک اطلاعاتی از وضعیت فرزندان، تحصیلات و علاقمندی آنها نیز تهیه می شود.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در راستای فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال پایدار نیز با اصناف همکاری هایی صورت گرفته است، بیان کرد: همچنین در راستای حضور در نمایشگاه های مختلف و داشتن غرفه ای در نمایشگاه های مختلف برای عرضه محصولات تولیدی با همکاری اتاق اصناف تمهیداتی در نظر گرفته می شود.

حسینی با اشاره به اینکه قرارگاه توانمندسازی و کمیته‌های عملیاتی نیز در قالب کمیته غربالگری آموزش، اشتغال و فرهنگی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا نظارت مستمر سه ساله برای رسیدن به تعالی خانواده در اجتماع به عنوان هدف نهایی مدنظر است.

وی گفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه نیز در این راستا با کمیته امداد، بهزیستی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، مرکز وکلای دادگستری فارس، بسیج مهندسین و شورا و شهرداری و چندین دستگاه دیگر منعقد شده است .

حسینی افزود: در این تفاهم نامه همکاری برای ایجاد بازارچه های اشتغال، صدور پروانه صنفی معتبر و رسمی برای افراد واجد شرایط در گروه های آسیب پذیر  به ویژه زنان سرپرست خانوار در  نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این تفاهم نامه کمیته امداد در راستای احداث و تعمیر مسکن مددجویان تحت پوشش، شناسایی خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست و کودکان یتیم و کار ورود خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: با این رویکرد و در مجموع تقویت مشاغل خانگی با محوریت زنان سرپرست خانوار منجر به تقویت اقتصاد کشور، رفع برخی از آسیب های اجتماعی خواهد شد.