تقدیر اعضای شورای اسلامی و شهردار شیراز از پرستاران

رئيس و اعضای شورای اسلامی و شهردار شیراز با حضور در دانشگاه علوم پزشکی از رئيس این دانشکده و ۴۰‌ پرستار نمونه سومین حرم اهل بیت (ع) تقدیر کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز :مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر در حاشیه این مراسم ضمن تبریک میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت : پرستاران باید به خود ببالند و افتخار کنند که در تقویم روز ولادت بانوی پرستار بزرگ عالم حضرت زینب به نام پرستار نامگذاری شده است و امیدوارم پرستاران با الگو گرفتن از رفتار و شخصیت والای حضرت زینب(س) در تمام مراحل زندگی خود بهترین راه و روش زندگی را انتخاب کنند.

وی در ادامه گفت :خدا را شاکریم که با همت و تلاش اساتید و پزشکان استان فارس به ویژه شهر شیراز پیشگام و پیشتاز در حوزه پزشکی و پیراپزشکی در کشور قرار داریم.

وی تصریح کرد: این نعمت و موهبت با همت و غیرت همه بزرگواران در حوزه پزشکی استان محقق شده و تاکنون با همه وجود این مهم را حفظ کردند که بسی جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم این جایگاه برای شیراز حفظ شود .

طاهری در ادامه گفت: توجه به حوزه توریست درمانی یک ظرفیت بزرگ برای شهر شیراز در بخش های مختلف اعم از اقتصادی سلامت و… ایجاد خواهد کرد که این حوزه به تقویت و نگاه ویژه نیازمند است.

وی افزود باید تلاش کرد تا برای جذب گردشگران سلامت و توریست درمانی برنامه ریزی های ویژه و اقداماتی به عمل آید که شورا  آمادگی خود را در حمایت از این حوزه اعلام می دارد.

وی در ادامه متذکر شد یکی از نواقصی که  که جوامع شهری در حوزه بهداشت با آن مواجه است بهداشت روانی می باشد که با نگاه مهندسی به جامعه و یک نگاه کالبدی و تخصصی پزشکان و مدیران غیر پزشکی این موضوع باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد .

وی ادامه داد شرایطی که امروز جامعه به ویژه در قشر جوان و نوجوان با آن درگیر هستند همین عدم نگاه به بهداشت روان و توجه به این حوزه می باشد .

وی افزود: توجه به نقش مهم سلامت روانی در جامعه باعث پیشگیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی میگردد و اهمیت دادن به موضوع سلامت روان  باعث ارتقا نشاط  شادابی و  پایداری در برابر مشکلات میشود.