در جلسه شورای شهر تهران؛

تصمیمات کلیدی در مورد مترو تهران

در جلسه شورای شهر تهران؛ تصمیمات کلیدی در مورد تغییرات در نرخ بلیط، افتتاح 3 ایستگاه، تغییر نام سه ایستگاه مترو و خرید بلیط توسط اتباع با پول نقد گرفته شد.

به گزارش شهرداران در جلسه شورای شهر تهران؛ تصمیمات کلیدی در مورد تغییرات در نرخ بلیط، افتتاح ۳ ایستگاه، تغییر نام سه ایستگاه مترو تهران و خرید بلیط توسط اتباع با پول نقد گرفته شد.

 

در صحن شورای شهر اعلام شد؛ جزئیات تغییرات نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در پایتخت

همزمان با یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، تغییرات در نرخ بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۲ با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

 

در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نامه فرماندار در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه « تعیین نرخ بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۲» مورد بررسی قرار گرفت.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه با وجود اختیار جهت افزایش ۴۶ درصدی نرخ کرایه، میزان افزایش کمتر از نرخ تورم بود، اظهار کرد: پس از جلسه ای که در کمیسیون برای اصلاحیه های موردنظر فرمانداری داشتیم، جلساتی با فرمانداری برگزار شد تا نتایجی حاصل شود.

وی افزود: بند الف بخش دوم ماده یکم به گونه ای بود که برای کارت بلیط مبلغ دار، مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده بودیم که به ۲ هزار و ۸۵۰ تومان تقلیل پیدا کرد و به ازای هر کیلومتر پیمایش ۱۶۰ ریال پیش بینی کرده بودیم که به ۱۴۷ ریال کاهش یافت.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ایرادات بند «ب» نیز بررسی شد و بدون تغییر باقی ماند، گفت: برای کرایه های نقدی نیز مشکلاتی داریم و باید راهکارهایی اجرایی شود که بر این اساس مقرر شد که ۶ درصد افزایش برای کسانی که مبالغ را به صورت نقد پرداخت می کنند، حذف شود؛ هرچند امکان پرداخت نقدی وجود ندارد و تقاضا داریم که شرکت بهره برداری مترو برای پرداخت الکترونیک قراردادهایی را با شرکت های صاحب صلاحیت منعقد کند.

وی اضافه کرد: قرار شد مبلغ هزار و ۸۰۰ تومان پایه برای نرخ کرایه اتوبوس حفظ شود و به ازای هر پنج کیلومتر ۴۰۰ تومان مبنا باشد؛ در بخش اتوبوس های عادی نیز هر خطی که بیش از ۲۰ کیلومتر طول داشت با همان نرخ ۲۰ کیلومتر، کرایه دریافت می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۷۵ درصد تغییر به شرط حفظ میانیگن ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی لحاظ شد، گفت: در جلسه فرمانداری ۶۰ درصد افزایش تأیید شد و در معابر دارای شیب نیز در جلسه با فرمانداری، رقم به ۱۰ درصد کاهش یافت و به عبارتی نرخ در این معابر با ۱۰ درصد افزایش همراه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نرخ کرایه در شرایط بد آب و هوایی که ۴۰ درصد پیش بینی شده بود به ۱۵ درصد رسید، بیان کرد: در بخش اتوبوس تندرو حداکثر افزایش به ۴۱ درصد رسید و در مترو نیز نرخ پیشنهادی ۹درصد کاهش یافت.

همچنین، در ادامه این جلسه نامه فرماندار درخصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «بهای خدمات کارشناسی و فنی قابل ارائه توسط موسسه فناوران شهر در سال ۱۴۰۲» در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و افزایش ۴۵ درصدی براساس نرخ تورم تصویب شد.

 

به شرط تامین منابع مالی؛ ایستگاه‌های شهرزیبا، شهران و کوهسار تابستان افتتاح می‌شوند

مجری خط ۶ متروی تهران گفت: ۳ ایستگاه شهرزیبا، شهران و کوهسار اواخر مرداد و یا اوایل شهریورماه سال جاری به شرط وجود نقدینگی بهره‌برداری می‌شوند.

 

علی مزینانی، مجری خط ۶ متروی تهران درباره توسعه بخش شمالی خط ۶ اظهار کرد: بخش شمالی خط ۶ متروی تهران شامل شش کیلومتر مسیر و ۵ ایستگاه است.
مزینانی گفت: ایستگاه‌های آیت‌الله کاشانی، شهرزیبا، شهران، آبشناسان یا شهدای کن و کوهسار نام این ۵ ایستگاه است و ایستگاه پایانی آن در خیابان کوهسار قرار دارد.
مجری خط ۶ متروی تهران افزود: در حال حاضر تمام این ایستگاه‌ها بالای ۹۰ درصد پیشرفت ساختمانی دارند. ۳ ایستگاه شهرزیبا، شهران و کوهسار اواخر مرداد و یا اوایل شهریورماه سال جاری به شرط وجود نقدینگی بهره‌برداری و آماده استفاده مسافران می‌شوند.
وی عنوان کرد: حجم کار باقی مانده در ایستگاه‌های آبشناسان و آیت‌الله کاشانی مقداری بیشتر است و زمان افتتاح این دو ایستگاه برای مسافرگیری احتمالا دی‌ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.
مزینانی با اشاره به نوع معماری ۵ ایستگاه بخش شمالی خط ۶ متروی تهران گفت: چون در سنوات گذشته بتن ریزی و طراحی این ایستگاه‌ها انجام شده بود، نمی‌توانستیم تغییراتی در معماری آن و تبدیل به سبک ایرانی اسلامی ایجاد کنیم. اما در ایستگاه‌های جنوبی مانند حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به دلیل عدم انجام نازک کاری توانستیم سبک ایرانی اسلامی را پیاده و اجرا کنیم.

 

با رای اعضای شورای شهر؛ نام ۳ ایستگاه مترو و ۱۱ معبر در پایتخت تغییر می‌کند

در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نام سه ایستگاه مترو و ۱۱ معبر با ۲۰ رأی موافق تغییر کرد.

 

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورا با اشاره به تصویب ۱۶۹ تغییر نام در شورا، اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۶ نامگذاری به نام شهدای مرد و ۱۷ مورد نیز به نام شهدای زن بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ شزکت اجرای تابلوها را بر عهده دارند، گفت: وقتی شرکتی به نام عرف ایران داریم چه لزومی دارد که این تعداد شرکت سفارش تابلوها را دریافت کنند و پیشنهاد ما این است که ساخت تابلوها به صورت متمرکز انجام شود.

گفتنی است؛ در این جلسه تغییر نام ایستگاه مترو خط چهار و منطقه پنج واقع در تقاطع خیابان آیت الله کاشانی و بزرگراه علامه جعفری به نام علامه محمدتقی جعفری، ایستگاه مترو تقاطع خیابان آیت الله کاشانی و بلوار جنت آباد جنوبی به نام آیت الله کاشانی و ایستگاه میدان چهار باغ به نام ایستگاه چهارباغ تصویب شد.

همچنین نام کوچه ارکیده ۲ در منطقه یک به نام شهید سید احمد موسوی، کوچه فاقد نام در خیابان شهید لواسانی منطقه یک به نام شهید مهرداد معیر، کوچه شب بو در منطقه یک به نام شهید موسی فتح آبادی، کوچه مریم در منطقه یک به نام شهید محمدرضا سوری، خیابان گلستان سوم در منطقه یک به نام استاد دکتر احمد روستا، کوچه مهر سوم در منطقه یک به نام شهیدان فائزه و شهاب منصوری، کوچه اختر در منطقه ۱۱ به نام بصیرت، خیابان رودکی شمالی در منطقه ۲ به نام شهیدان منا، خیابان رودکی جنوبی در منطقه ۱۰ به نام رودکی، خیابان نسترن در منطقه ۳ به نام شهید سید فریدالدین معصومی و کوچه نسترن در منطقه ۱۹ به نام شهید اسماعیل رستمی نامگذاری شد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مواردی به صورت مداوم در خصوص شهدا کار انجام می شود، اظهار کرد: درخواست من این است که شهرداری تهران گزارشی را در رابطه با اقدامات صورت گرفته با محوریت شهدا و مقاومت در شورا ارائه دهد.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه:

اتباع و مسافرانی که پول نقد به همراه دارند، مشکلی برای استفاده از مترو ندارند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: اتباع افغانستان که نمی‌توانند بلیت تهیه کنند با همکاری ماموران مترو از گیت‌ رد می‌شوند.

 

مسعود درستی، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه درباره اینکه آیا اتباع افغانستانی مشکلی در استفاده از متروی تهران دارند یا خیر، اظهار کرد: برخی از اتباع افغانستانی به دلیل اینکه کارت بانکی ندارند نمی‌توانند بلیت الکترونیکی مترو تهیه کنند.

درستی گفت: مشکل نقدفروشی بلیت مترو طبق قول سازمان فناوری ارتباطات از اول اردیبهشت مرتفع می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: البته در حال حاضر هم کسانی که نمی‌توانند بلیت تهیه کنند، با همکاری ماموران مترو از گیت‌ها رد می‌شوند و درواقع به صورت رایگان از خدمات استفاده می‌کنند. اگر مسافری کارت نداشه باشد و فقط وجه نقد همراه خود داشته باشد نیز ممانعتی برای ورود او به مترو وجود ندارد.