بیش از ۴۰۰ عنوان دوره آموزشی جهت برگزاری در فرهنگسراهای مشهد تعریف شده است

یوسف اسماعیل زاده در خصوص برنامه ریزی کلاس های آموزشی در فرهنگسراها بیان کرد:دوره های آموزشی که در فرهنگسراها برگزار می گردد، بر اساس رسالت های فرهنگی و نیازهای جامعه برنامه ریزی می شود.

به گزارش شهرداران، یوسف اسماعیل زاده در خصوص برنامه ریزی کلاس های آموزشی در فرهنگسراها بیان کرد:دوره های آموزشی که در فرهنگسراها برگزار می گردد، بر اساس رسالت های فرهنگی و نیازهای جامعه برنامه ریزی می شود.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ عنوان دوره آموزشی با اهداف کارآفرینی، مهارت افزایی و ارتقا فرهنگ شهروندی و اخلاق اجتماعی در نظر گرفته شده است و در این میان دوره های آموزشی با در نظر گرفتن حداکثر پوشش نیازهای مخاطبین اجرا می شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به بهره مندی شهروندان از دوره های آموزشی در فرهنگسراها تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶۰ هزار نفر از دوره های مختلف آموزشی فرهنگسراها بهره مند شدند و برگزاری کلاس های آموزشی در فرهنگسراها، نتایج بسیار خوبی برای شهروندان به همراه داشته است.

وی در همین رابطه عنوان کرد: فرهنگسراهایی که زیر نظر شهرداری مشهد اداره می شوند، با نگاه های کلان فرهنگی و اجتماعی ایفای نقش می نماید و لذا صرفا آموزشگاه محسوب نمی شوند و طبق تعریفی که برای فرهنگسراها در نظر گرفته شده، این مراکز کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دارند و می توانند در حوزه ارتقا ضریب مهارتی شهروندان نقش ویژه ای داشته باشند.

وی همچنین افزود: با وجود تنوع دوره های آموزشی، شهرداری مشهد از منظر قانونی متولی برگزاری دوره های آموزشی ترمی همچون زبان انگلیسی نیست.

اسماعیل زاده در خصوص نحوه اطلاع رسانی فرهنگسراها از دوره های آموزشی گفت: شهروندان می توانند، با مراجعه به کانال فرهنگسراها از کلاس های آموزشی اطلاع پیدا کرده و جهت ثبت نام در ساعات اداری به صورت حضوری مراجعه کنند.