بهسازی و تقویت زیرساخت‌های شهری ساری

در راستای بهسازی و تقویت زیرساخت‌های شهری ساری، عملیات لوله‌گذاری خیابان شریف‌العلما و آسفالت مناطق شهری انجام شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، در راستای افزایش عرض معبر و رفع مشکلات ترافیکی موجود و همچنین جلوگیری از ورود پسماندهای تولیدی ناشی از فعالیت بازار روز و دستفروشان به داخل کانال، عملیات لوله گذاری در راستای بهسازی و تقویت زیرساخت های خیابان شریف‌العلما انجام شد.

این اقدام در راستای مرتفع شدن معضلات بهداشتی و زیست محیطی در خیابان شریف‌العلما حدفاصل بازار روز تا کوچه سیدسر، پس از انجام مطالعات اولیه و کارشناسی جهت سرپوشیده کردن کانال توسط واحد های فنی و عمرانی توسط شهرداری بافت کهن و با همکاری سازمان عمران، اجرای عملیات عمرانی را در دستور کار قرار گرفت.

نقشه برداری و پیاده سازی خط پروژه، تخریب کف کانال‌های موجود و آماده‌سازی بستر، لوله‌گذاری با لوله کاروگیت نمره ۳۰۰میلی‌متر به طول ۱۸۰ متر، بتن‌ریزی روی لوله به حجم ۴۰ مترمکعب، نصب آبراه بتنی ( نوه ) به طول ۱۸۰ متر جهت هدایت آب‌های سطحی، نصب دریچه‌های فلزی به تعداد ۱۱ عدد از جمله اقداماتی بود که در این پروژه پیش‌بینی و اجرا شد.

پروژه بهسازی و تقویت زیرساخت‌های خیابان شریف‌العلما در مرحله پایانی اجرا قرار دارد.

اجرای عملیات آسفالت در خیابان ها و معابر سطح منطقه

از آنجا که رعایت استانداردها و کیفیت آسفالت در سطح معابر می‌تواند تاثیر خوبی در ایجاد شهری ایده‌آل برای شهروندان ساری داشته باشد به همین منظور جهت ایجاد نشاط شهروندی و حفظ سیمای شهر، اجرای عملیات آسفالت خیابان شهید فهمیده (۱۴متری پردیس )بلوار کشاورز به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه سه صورت پذیرفت.

اجرای عملیات آسفالت در کوی بهار

در کوی بهار ۶ واقع در کمربندی شرقی به دستور احمدی فولادی سرپرست شهرداری ساری در کمتر از ۲۴ ساعت به همت و پیگیری همکاران شهرداری منطقه یک، پروژه آسفالت به اتمام رسید.

اقدامات عمرانی منطقه ۲

همچنین واحد عمران منطقه ۲ طی اقدامی عملیات بهسازی و ترمیم سنگ فرش خیابان ملت و بتن‌ریزی جهت اجرای عملیات پیاده‌رو سازی در خیابان فلسطین را اجرا کرد.

در همین راستا، فعالیت‌هایی نظیر ترمیم جوی و نصب صفحه پل در بلوار عسگری محمدیان، جوشکاری و ساخت دریچه آهنی در کارگاه ارم، نرگس ۶ ، ابتدای ساری کنار و جوشکاری دال فلزی در چهار راه هشت بهشت واقع در سید الشهدا، کمربندی غربی ، طبیعت ۱ و کوچه های پرهام و کیان را نیز در دستور کار خود داشتند.

از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط شهرداری منطقه ۲ می‌توان به اجرای عملیات کاتر زدن به منظور احداث نوه بتنی در کوچه هفت تیر ۹ واقع در کوی هفت تیر و ادامه نصب جدول دوبل در چهار راه قرق با هدف هدایت آب‌های سطحی اشاره کرد.

دیوارکشی زمین بی‌حصار در کوچه محتشمی واقع در بلوار عسگری محمدیان، دیوار کشی کانال جوی در عبوری ۶ و دیوارکشی واحد موتوری از دیگر اقدامات اجرا شده است.

ساماندهی معابر شهری با هدف تسهیل در امر عبور و مرور شهروندان از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط واحد عمران منطقه ۲ است که این اقدام در خیابان شهبند، کوی قرق و همچنین در سطح منطقه اجرا شد.