در منطقه۲ تهران

بهره مندی از مشارکت عمومی درتوسعه سرانه های ورزشی و تفریحی کلید خورد

شهرداری منطقه۲ در راستاي برنامه هاي توسعه شهری با رویکرد بهره مندی از مشارکت عمومی در ايجاد بستر سازنده و مثبت برای استفاده از ظرفيت بخش خصوصي در مسير اجراي پروژه هاي شهري گام بر داشت.

به گزارش شهرداران، بهره مندی از مشارکت عمومی در توسعه سرانه های ورزشی و تفریحی در منطقه ۲ تهران کلید خورد. این اقدامی است که به منظور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه های شهری در نظر گرفته شده است. شهرداری منطقه ۲ با هدف توسعه شهری و با استفاده از مشارکت عمومی در طرح ها، بستری مناسب برای بهره مندی از منابع خصوصی فراهم می کند.

مدیریت شهری منطقه ۲ در نظر دارد با توسعه قلمرو عمومی شهر و جذب سرمایه گذار، بتواند به شهروندان خدمات بهتری در بخش های گردشگری، ورزشی و تفریحی ارائه دهد. در واقع محدودیت منابع مالی شهر و مشکلات موجود، باعث شده است که مدیریت شهری منطقه ۲ به دنبال ایجاد توسعه در این بخش ها باشد. ایجاد برنامه های توسعه با بهره گیری از سرمایه گذاری مشترک، راهکاری موفق در توسعه شهری است.

مشارکت عمومی در این بخش، شامل انواع خدمات شهری همچون پارکینگ، مدیریت پسماند و ایجاد فضاهای ورزشی و فرهنگی است. منطقه ۲ تهران از ظرفیت های قابل توجهی در بخش سرمایه گذاری برخوردار است و در این زمینه اقدامات موفقی انجام شده است.

شهرداری منطقه ۲ در راستای این اهداف، شش پروژه مشارکتی در بخش ورزشی و تفریحی تعریف کرده است. تاکنون مجموعه ورزشی پردیسان و زمین ورزشی کیهان به مرحله انعقاد قرارداد مشارکت رسیده اند و برای سایر پروژه ها نیز در آینده نزدیک فراخوان جذب سرمایه گذار صورت می گیرد.

بهره مندی از مشارکت عمومی در توسعه سرانه های ورزشی و تفریحی در منطقه ۲ تهران، باعث فراهم شدن فضای سازنده و مثبتی برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است. این اقدام در جهت توسعه شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان بسیار مهم است و منافع برای شهر و شهروندان را تامین می کند.