نصیری در پنجاه و نهمین پویش امید و افتخار:

بهره‌برداری از ۳ پایگاه مدیریت بحران در نیمه دوم سال

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: امسال ۶ پایگاه افتتاح می‌شود که ۳ مورد آن امروز افتتاح می شوند و سه پایگاه دیگر نیز در نیمه دوم سال؛ این پایگاه‌ها در منطقه یک، ۱۵ و ۲۲ خواهند بود.

به گزارش شهرداران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در آیین افتتاح پروژه های این سازمان که صبح امروز – شنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۲- در پنجاه و نهمین پویش امیدوافتخار برگزار شد، اظهار کرد: سه پایگاه جدید مدیریت بحران را امروز افتتاح می کنیم. در بحث ایمنی ۲۸۰۰ مدرسه را ایمن سازی می کنیم و پروژه هایی در بحث سامانه‌های پایش مخاطرات جوی ، توسعه ناوگان خودرویی و موتوری، تأمین انرژی پایگاه های منتخب و تجهیز مساجد و مدارس‌ منتخب داریم.

وی افزود: در هر ناحیه باید یک پایگاه مدیریت بحران مستقر شود و در ۵ ورودی شهر پایگاه های معین را خواهیم داشت که تحویل استان‌های معین می شود. بنابراین باید بیش از ۳۰ پایگاه اضافه کنیم که امسال ۶ پایگاه افتتاح می شود که ۳ مورد آن امروز افتتاح می شوند و سه پایگاه دیگر نیز در نیمه دوم سال؛ این پایگاه ها در منطقه یک و ۱۵ و ۲۲ خواهند بود.

نصیری ادامه داد: هر پایگاه ۹۰۰ متر مربع زیر بنا دارد و در بحث پایگاه ها باید این نکته را یادآور شویم که ۵۲ پایگاهی که در اختیار سازمان ورزش و ورزش بانوان بود بدون هیچ آسیبی به کاربری ورزش بانوان،  بخشی از آن به وظایف مدیریت بحران اختصاص داده خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان برای احداث و تجهیز این سه پایگاه مدیریت بحران هزینه شده است. ‌

وی گفت: در راستای مسئولیت پذیری شهرداری، از ۴۵۰۰ مدرسه تهران در حدود ۲۸۰۰ مدرسه را در فاز اول با هماهنگی و همکاری و آموزش پرورش و سازمان نوسازی مدارس استان تهران در بحث سلامت و محیط زیست ارزیابی و موارد ناایمنی آن را احصا می کنیم و پس از آن رفع می شود.

سامانه برف سنجی پایتخت تکمیل شد 

نصیری عنوان کرد:  ۵ ایستگاه برف سنجی را برای افتتاح امروز داریم و در واقع تکمیل سامانه‌ برف سنجی را خواهیم داشت.   ۲۲ ایستگاه‌ باد سنجی و میز پایش سمت و سرعت باد و ارتفاع برف را نیز بهره برداری می کنیم .

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یادآور شد: ۱۶ دستگاه خودروی سبک و ۲۲ دستگاه موتور سیکلت و یک دستگاه جرثقیل سه تن به ناوگان ما اضافه می شود که هزینه انها ۴۶ میلیارد تومان است.

وی افزود: با تامین اعتبار ۵۰۰ هزار دلاری توسط دفتر یو ان دی پی، (دفتر برنامه  توسعه ملل متحد) موفق شدیم که ۸ پایگاه مدیریت بحران شهر را به سامانه نیروگاه های کوچک مقیاس خورشیدی مجهز کنیم.

نصیری خاطرنشان کرد: سال گذشته طرح دوام مسجد محور و مدرسه محور افتتاح شد و امسال تعدادی قابل قبولی عضو گیری داشتیم و در این زمینه اهدای کمدهای تجهیزات دوام  در سه مسجد و ۷ مدرسه را برای امروز خواهیم داشت.

وی در پایان این مراسم در خصوص ایمن سازی مدارس گفت: تجهیز امدادی و آموزشهای امدادی و ارزیابی ایمنی مدارس را از مدرسه دخترانه ای در منیریه شروع می کنیم که اولین مدرسه ای بود که در بحث مسمومیت ها مطرح شد.