عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد

ارایه بسته‌های سرمایه‌گذاری شهرداری بجنورد

به گزارش شهرداران عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شهرداری مرکز استان در سریعترین زمان، بسته‌های سرمایه گذاری را به شورای اسلامی شهر بجنورد ارائه کند. سید محسن موسوی در نطق پیش از دستور امروز ۱۲ دی خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به فرصت‌ها، بسته‌ها و شیوه‌های سرمایه‌گذاری اشاره و اظهار […]

به گزارش شهرداران عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شهرداری مرکز استان در سریعترین زمان، بسته‌های سرمایه گذاری را به شورای اسلامی شهر بجنورد ارائه کند.

سید محسن موسوی در نطق پیش از دستور امروز ۱۲ دی خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به فرصت‌ها، بسته‌ها و شیوه‌های سرمایه‌گذاری اشاره و اظهار کرد: شهر بجنورد قابلیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری دارد که تعدادی از آن‌ها در قالب ۱۴ بسته بررسی و کلیات آن با مالکیت شهرداری به تصویب رسید.

وی بیان کرد: از شهرداری بجنورد انتظار داریم که تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری و ارائه جزئیات درباره اطلاعات فنی، نوع کاربری‌های پیشنهادی، تراکم، مطالعات اقتصادی، هزینه ساخت، میزان درآمد و… را به شورای اسلامی شهر ارسال کند.در ادامه این جلسه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به گزارش حسابرسی صورت مالی شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۱ گفت: یکی از اشکالات در بحث موسسه حسابرسی، نقش دارایی‌ها و سرمایه‌ها در صورت‌های مالی است که از شفافیت برخوردار نیست. همچنین در پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷، داشبورد مدیریتی برای تشکیل تا صدور رای و اخذ جرایم، اطلاعات دقیقی به ما نمی‌دهد.

یوسف مغروری ادامه داد: باید تلاش شود در سایر گزارشات حسابرسی و در حوزه املاک و دارایی‌ها، داشبورد مدیریتی برای نظارت و شفافیت تدوین شود.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد مباحثی را در مخالفت و موافقت با گزارش حسابرسی صورت‌های مالی شهرداری بجنورد بیان کردند.احمدرضا یزدانی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد، خواستار رفع اشکالات در گزارش حسابرسی صورت مالی شهرداری بجنورد شد.اعظم السادات افشین فر دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز گفت: توقع ما این است که املاک و مستندات کامل ارائه شود تا موسسه حسابرسی  بتوانند دقیق به مسئولیت خود رسیدگی کنند.

وی افزود: عدم وصول مطالبات یا جذب اعتبارات نباید اعضای شورای شهر را برای رای دادن به موضوع تایید نحوه حسابرسی به رغم اشکالات موجود در تنگنا قرار دهد. همچنین نباید دست حسابرس از داده‌های بخش‌های مختلف کوتاه بماند.مهدی معلم عضو دیگر شورای شهر بجنورد در این جلسه ۲۶ ایراد مطرح شده در حوزه حسابرسی را با سه اولویت مهم عنوان کرد و گفت: موافق تایید این فرآیند به دلیل منوط بودن انجام بسیاری از امور اصلی شهرداری و برنامه‌ریزی ها به تصویب حسابرسی هستیم اما به صورت مشروط.

وی افزود: در خصوص ریز املاک موجود و تملک شده، تعداد دقیق و سهم دارایی از محل پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ و موضوع مشارکت‌های احتمالی در بحث سرمایه‌گذاری‌ها توقع داریم شهرداری شفافیت کند. در غیر این صورت مسیر مطالبه‌گری و طرح سوال و تذکر برای ما باز است.

طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بجنورد نیز گفت: در نظام مالی حسابرسی شهرداری، بیشترین اشکالات مربوط به فرایندهای ساختاری است که در کل شهرداری‌ها مشترک است اما از سال ۹۸ در حال اصلاح آن هستیم. وی ادامه داد: به دلیل تنوع نرم‌افزارهای مورد استفاده و سازمان‌های متصل به شهرداری، عدم امکان ارائه تمام اطلاعات در قالب یک گزارش جامع این اشکالات به شهرداری وارد شده است.در ادامه، روند بررسی گزارش حسابرسی صورت مالی شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۱ در صحن علنی به رای گذاشته شد و با هفت رای به تصویب رسید.