معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

برگزاری رویداد ملی ایده‌شو

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از برگزاری رویداد ملی ایده‌شو درخصوص حمل‌ونقل پاک و دانش‌بنیان در دو بخش نوآفرین (دانش‌آموزی) و نوآوری (دانشجویی و نخبگان) خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از برگزاری رویداد ملی ایده‌شو درخصوص حمل‌ونقل پاک و دانش‌بنیان در دو بخش نوآفرین (دانش‌آموزی) و نوآوری (دانشجویی و نخبگان) خبر داد.

حسین حق‌شناس اظهار کرد: رویداد ملی ایده‌شو با هدف استفاده از ظرفیت عظیم مردمی و نخبگان برای رفع مسائل مختلف حمل‌ونقل شهری و چالش‌های آن، به همت شهرداری اصفهان و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، بنیاد نخبگان و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می‌شود.

او افزود: این مسابقه به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی نخستین رویداد و نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان، از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه حمل‌ونقل در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه این رویداد ملی در دو بخش نوآفرین (دانش‌آموزی) و نوآوری (دانشجویی و نخبگان) طراحی شده است، توضیح داد: در بخش نوآوری، دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را ناظر به بهبود وضعیت شهری، مرتبط با یک یا ترکیبی از محورهای رویداد در مسابقه شرکت دهند.

به گفته او، هرچه ایده‌ها قابلیت اجرا و توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد، امتیاز بالاتری خواهد داشت.

حق‌شناس اظهار کرد: در بخش نوآفرین و دانش‌آموزی رویداد، ایده‌ها باید در فضایی خلاقانه و خیال‌پردازانه پرورش یافته باشد و نیازی نیست در قید و بند محدودیت‌های اجرایی و فناورانه و حتی دانش فعلی بشری باشد.

او با اشاره به اینکه این ایده‌ها بر آینده حمل‌ونقل شهری ایران ۱۵۰۰ دلالت دارد، گفت: اگر دانش‌آموزی ایده‌ای واقع‌گرایانه برای مسائل امروزی (متناسب با بخش دانشجویی) ارائه کند، ایده او در بین ایده‌های بخش دانشجویی داوری می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: رویداد در این دوره حول محورهایی مانند مدیریت هوشمند و دانش‌بنیان ترافیک، افزایش مطلوبیت استفاده از حمل‌ونقل عمومی، کاهش نیاز به سفر و خودروی تک سرنشین، توسعه و تجاری‌سازی وسایل نقلیه پاک، کاهش تصادفات درون‌شهری، الگوی مناسب شهرسازی و تأثیر آن بر ترافیک، بهبود فرآیندها و محل‌های پارک، رعایت قوانین، بهبود رفتارهای ترافیکی و مشارکت شهروندان و بخش خصوصی در مدیریت ترافیک طراحی شده است.

او با اعلام اینکه مهلت ارسال ایده‌ها که در دو قالب متن و فیلم سه دقیقه‌ای تعریف شده، تا هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ است، اظهار کرد: پس از این تاریخ، ایده‌ها داوری می‌شود و از برگزیدگان اولیه برای حضور در نمایشگاه و ارائه حضوری ایده خود در جمع داوران و حاضران رویداد، دعوت می‌شود.

به گفته او، در هر بخش سه ایده به عنوان برگزیده نهایی مسابقه توسط آرای حضار و نظر داوران انتخاب و به برگزیدگان جوایزی به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان یادآور شد: علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد ملی و ثبت ایده‌های خود، می‌توانند به سایت رویداد به نشانی www.goingevent.com مراجعه و ضمن آشنایی بیشتر با محورهای رویداد، ایده‌های خود را ثبت و ارسال کنند.