معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷

برپایی بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه در مدارس منتخب

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از برپایی بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه در مدارس منتخب این منطقه با مشارکت اداره آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش شهرداران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از برپایی بیست و سومین دوره طرح شهردار مدرسه در مدارس منتخب این منطقه با مشارکت اداره آموزش و پرورش خبر داد. نشست کمیته منطقه‌ای این طرح با حضور معاون پرورشی و کارشناسان متوسطه اول و دوم آموزش و پرورش به همراه مدیران و مربیان پرورشی مدارس منتخب این طرح برگزار شد. هدف از این طرح، آشنایی دانش‌آموزان با حقوق و تکالیف شهروندی و مشارکت اجتماعی است که آن‌ها را به شهروندانی قانونمند تبدیل می‌کند.

این طرح با همفکری و هم‌اندیشی حاضرین، اجرای دقیق و هماهنگی در سطح نواحی و مدارس مشمول را به انجام می‌رساند. با تبلیغات و کاندید شدن دانش‌آموزان، انتخابات در روزهای اول تا سوم آبان ماه برگزار می‌شود و پس از آن شهردار مدرسه و معاونین آن مشخص می‌شوند. در پایان این نشست، از مربیان پرورشی فعال در اجرای طرح سال گذشته تقدیر بعمل آمد.

مقامات مربوطه با تأکید بر اهداف اصلی طرح شهردار مدرسه بر آشنایی دانش‌آموزان با مسائل ایمنی، ترافیک و حمل و نقل عمومی، زیست محیطی، امور اجتماعی و فرهنگی، ورزشی و تربیت بدنی و همچنین تقویت حس مسئولیت پذیری و روحیه مشارکت جویی نوجوانان در خصوص موضوعات مرتبط با مدیریت شهری بودند. طرح شهردار مدرسه به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به نیروهایی کارآمد برای مشارکت در برنامه‌های شهری و اجتماعی تبدیل شوند. مدیریت این طرح به مانند تمرینی است که آینده‌سازان این مرز و بوم در آن شرکت می‌کنند.

با برگزاری این انتخابات شهردار مدرسه، سطح آگاهی دانش‌آموزان در زمینه‌های مرتبط با مسائل ایمنی، ترافیک و حمل و نقل عمومی، زیست محیطی، امور اجتماعی و فرهنگی، ورزشی و تربیت بدنی و همچنین تقویت حس مسئولیت پذیری و روحیه مشارکت جویی در خصوص موضوعات مرتبط با مدیریت شهری افزایش می‌یابد. این انتخابات باعث تقویت روابط بین دانش‌آموزان، مربیان و مدیران مدرسه می‌شود و بهبود کیفیت مدیریت شهری در منطقه نیز دست‌یابی می‌کند.