برنامه هفتم توسعه دولت با اولویت استان‌های محروم

باقری با اشاره به محروم ماندن برخی از استان‌های کشور گفت: دولت باید به توسعه نگاه توازن داشته باشد و در برنامه هفتم توسعه هدف افزایش سطح توسعه استان‌های محروم باشد.

محمد یعقوب باقری نماینده استان چهارمحال و بختیاری و سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به مطالبات مردم استان چهارمحال و بختیاری از دولت گفت: مهمترین مطالبه مردم و به ویژه شوراها این است که نگاه نامتوازن نسبت به استان‌های محروم برداشته شود.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان کم برخوردار است و صنایع مادر و مولد در آن مستقر نشده است تصریح کرد: کشاورزی و دامداری مشاغل اصلی مردم استان است و لازم است تمهیداتی برای صنعتی کردن استان اندیشیده شود.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از دیگر مطالبات مردم استان ایجاد اشتغال پایدار است که به نوعی با صنعتی کردن استان مرتبط است.

باقری افزود: البته برای صنعتی کردن استان و توسعه آن نیاز به بهبود زیرساخت‌ها و تخصیص اعتبار و امکانات است. از این رو نیاز است اعتبار ویژه‌ای برای بهبود زیرساخت‌های استان تخصیص یابد و به نوعی دولت رسیدگی به استان‌های محروم را در اولویت قرار دهد.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مطالبه اعضای شورای عالی استان‌ها نیز رسیدگی به استان‌های محروم به ویژه استان‌های مرزی است.

وی ادامه داد: از این رو می‌توان این خواسته‌ها را در توسعه متوازن خلاصه کرد. بنابراین ضروری است دولت در برنامه هفتم توسعه در راستای متوازن کردن توسعه کشور اعتبارات بیشتری برای استان‌های محروم در نظر گیرد.