بررسی میزان آگاهی و مشارکت شهروندان مشهدی در مدیریت پسماندهای شهری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از آغاز طرح "بررسی میزان آگاهی و مشارکت شهروندان در خصوص پسماند و تفکیک از مبدا" با همکاری مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی مشهد خبر داد.

به گزارش شهرداران، “مسعود رضوی” با بیان این خبر اظهار کرد: تفکیک پسماند ها از مبدا یکی از نشانه های جوامع مترقی و پیشرفته است به طوری که امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته با ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا علاوه بر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به اقتصاد خود نیز کمک می‌کنند.

وی افزود: افزایش سطح آگاهی و اطلاعات شهروندان نسبت به موضوع مدیریت پسماند یکی از عوامل مهم در افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک زباله از مبدا است، به همین منظور سازمان مدیریت پسماند مشهد طرح “بررسی میزان آگاهی و مشارکت شهروندان شهر مشهد در خصوص پسماند و تفکیک از مبدا” را با همکاری مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی مشهد آغاز کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد بیان کرد: این طرح به منظور سنجش میزان آشنایی و آگاهی شهروندان شهر مشهد از پسماند و تبیین فرهنگ جداسازی زباله های قابل بازیافت صورت می پذیرد؛ تغییر نوع نگاه و نگرش شهروندان در برخورد با پسماند و زباله از مهمترین اهداف اجرایی این طرح است.

رضوی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف این طرح رصد اثر بخشی آموزشهای شهروندی است که به صورت مستمر در برنامه کاری سازمان بوده و جز شاخص های عملکردی محسوب می شود.