سرپرست شهرداری منطقه پنج مشهد عنوان کرد:

برخوداری از حقوق شهروندی حق هر فرد دارای معلولیت است

سرپرست شهرداری منطقه پنج مشهد گفت: برخوداری از همه حقوق شهروندی حق هر فرد دارای معلولیت است.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسن صالحی مفرد با بیان این مطلب در جریان همایش «فرشتگان زمینی» که با حضور ۳۶۰ دانش آموز مدارس استثنایی سطح منطقه در پردیس سینمایی پارک بازار برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از افراد دارای معلولیت از توانمندی های ویژه ای برخوردار هستند که اگر این ظرفیت ها به خوبی شناسایی شود و در معرض آموزش قرار گیرند، می توانند در خدمت توسعه و پیشرفت کشور قرار گیرند. ضمن اینکه برخورداری از حقوق شهروندی حق هر فرد دارای معلولیت است.

وی افزود: در آموزه‌های دینی توصیه‌های فراوانی به حمایت و توجه به معلولان شده و کوچک شمردن کسانی که دارای معلولیت هستند، در آموزه‌های دینی ما مورد نکوهش شدید قرار گرفته است، لذا احیای حقوق معلولان از آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سرپرست شهرداری منطقه پنج مشهد در ادامه اظهار کرد: در این راستا باید به عنوان خادمان جامعه در حوزه خدمت به معلولان کار کنیم و ضروری است هدف، زبان و فهم مشترکی بین ارکان تصمیم‌ساز و مجریان در این خصوص وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: تنها خواسته به حق معلولان زندگی مانند سایر افراد جامعه، نادیده گرفته نشدن، حقوق برابر و دسترسی به امکانات فراهم شده در جامعه است؛ معلولان باید فرصت یابند تا استعدادهای هنری، فکری، علمی، خود را رشد داده و آن را نه تنها برای منافع خود، بلکه برای غنی‌سازی جامعه به کار گیرند.

سرپرست شهرداری منطقه پنج مشهد تصریح کرد: روز جهانی معلولان به این دلیل نامگذاری شده تا جهانیان را نسبت به موقعیت این افراد آگاه سازد و رشد آگاهی مردم را نسبت به مسئولیت اجتماعی شان در مقابل افراد دارای معلولیت گوشزد کند.

گفتنی است؛ سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذرماه هر سال از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولان اعلام شده است. این نامگذاری با هدف افزایش آگاهی عمومی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از دستاوردها و مشارکت‌های آنان صورت گرفته است. لازم به ذکر است بر اساس آمار جهانی بیش از پانصد میلیون نفر به دلیل نقص در سیستم مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند.