رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد:

برای اعتلای هویت مشهد از خودگذشتگی های بسیاری شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما در مدیریت شهری به این موضوع اصرار داریم که افرادی که برای هویت مشهد تلاش می کنند را مورد توجه قرار داده و از زحماتشان تقدیر کنیم.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام حسن منصوریان در مراسم نشان مشهد در سالن شهدای سلامت اظهار داشت: برای هویت و تاریخ مشهد ایثار و ازخودگذشتگی های بسیاری انجام شده است.

منصوریان عنوان کرد: مشهدالرضا(ع) به لحاظ تاریخی از بسیاری شهرهای استان دارای قدمت کمتری است اما وجودیت حضرت رضا(ع) در این شهر سبب شده تا امروز شاهد رشد و پیشرفت در این شهر باشیم.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی و علت وجودی این شهر حرم مطهر رضوی است گفت: علت توسعه شهر مشهد حرم مطهر رضوی است؛ علتی که دلیل وجودی و بقای این شهر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید براینکه فرهنگ حاکم بر این شهر باید رضوی باشد تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ رضوی یکی از مهم ترین الویت های مدیریت شهری محسوب می شود.

منصوریان با بیان اینکه شهر را حرم شهر میدانیم تصریح کرد: مدیران در این شهر باید اصرار داشته باشند بر مشهد بودن؛ مشهد بودن را باید تکرار کرد.

وی ادامه داد: اگر به نسل بعد و نسل حاضر القا نداشته باشیم که در مشهد زندگی می کنیم خرده روایت های دیگری به خورد ما میدهند. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد:اگر به مشهد،شهر شهادت اصرار نداشته باشیم افراد دیگری الگوی جوانان ما می شوند.

وی با بیان اینکه کوتاهی در توجه به فرهنگی رضوی قطعا آسیب زننده است گفت: اگر کوتاهی شود مشهدی شکل میگیرد برخلاف فرهنگ رضوی و این خطر بزرگی است که این شهر را در بر گرفته است.

وی تصریح کرد: همانگونه که حرم مطهر با کج سلیقگی در کنج جغرافیایی ظاهری شهر قرارگرفته است اگر بر فرهنگی رضوی اصرار نداشته باشیم یک روزی فرهنگ رضوی به کنار می رود.