بازدید معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه از موزه باستان‌شناسی

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه از موزه باستان‌شناسی بازدید کرد.

به گزارش شهرداران، به نقل از  امور ارتباطات معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه، مصطفی میلانی به منظور هماهنگی بیشتر جهت اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت عید باستانی نوروز، ضمن دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، از موزه باستان‌شناسی بازدید کرد.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: موزه باستان‌شناسی ارومیه دومین موزه غنی کشور از نظر تعداد اشیای تاریخی است که تنها کمتر از ۱۰ درصد این اشیا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مرتضی صفری افزود: بسیاری از اشیای تاریخی استان در گنجینه موزه ارومیه قرار داشته و تاکنون فرصتی برای نمایش آنها وجود نداشته است.

وی گفت: موزه‌ها مکانی برای نمایش تاریخ و تمدن مردم یک جامعه است و نوجوانان و جوانان ایرانی هر چقدر با تاریخ و فرهنگ خود آشنا شوند به همان میزان به تاریخ کشورشان افتخار کرده و بر خود خواهند بالید.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه هم در این بازدید عنوان کرد: برای آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ و تاریخ و تمدن این مرز و بوم، نیاز به هم افزایی با فرهنگسراهای شهرداری ارومیه است تا در آن مطالب و اطلاعات تاریخی، هویت ملی، دینی و مذهبی، به سمع و نظر عموم مسافرین نوروزی، شهروندان فهیم، آموزش و اطلاع‌رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طراحی اقلام تبلیغاتی و نوشت‌افزار با نمادهای تاریخی متناسب با رسم و رسومات این منطقه، می‌تواند یکی دیگر از روش‌های آشناسازی نسل جدید با فرهنگ، هنر و سنن نیاکان پیشین در آذربایجان‌غربی باشد.