بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از باب الرضای تهران

تور بازدید اصحاب رسانه از پروژه های عمرانی کلینیک گل و گیاه در بوستان فدائیان اسلام، سرای ایرانی «انبار چای » پل موتور رو ،کوشک امیر سلیمانی در بوستان آزادگان و آرامستان ارامنه واقع در خاورشهر با حضور محمد شیری شهردار منطقه و استاد نصراله حدادی پژوهشگر و تهران شناس معروف برگزار شد.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، تور بازدید اصحاب رسانه از پروژه های عمرانی کلینیک گل و گیاه در بوستان فدائیان اسلام، سرای ایرانی «انبار چای » پل موتور رو ،کوشک امیر سلیمانی در بوستان آزادگان و آرامستان ارامنه واقع در خاورشهر با حضور محمد شیری شهردار منطقه و استاد نصراله حدادی پژوهشگر و تهران شناس معروف برگزار شد.

شهردار منطقه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت هفته تهران، به تشریح آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های این منطقه پرداخت و گفت :از نکات ویژه منطقه ۱۵ می توان به بحث آسفالت‌ریزی اشاره کرد که حدود ۶۲ هزار تن آسفالت و ۴۱۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی انجام شده و در این مورد ما منطقه دوم هستیم.

شیری افزود: از لحاظ بافت فرسوده منطقه ۱۵ ،پنجمین بافت فرسوده را دارد؛ به همین سبب هفته گذشته در مراسمی ۷۷ پلاک در قالب ۹ پروژه ٫ ۱۴۹ واحد مسکونی کلنگ زنی شد و ما امیدواریم بهسازی بافت فرسوده بهتر و سریعتر انجام شود.

وی گفت: از همکاران قول گرفتیم که در سال جاری حداقل ۲۰۰۰ پروانه در بافت فرسوده منطقه ۱۵ صادر شود . سال گذشته در سه ماهه پایانی سال حدود ۶۵۰ پروانه و در مجموع در یک سال ۱۳۰۰ پروانه صادر شده است و منطقه ما در این مورد با اختلاف بسیار منطقه اول می‌باشد.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: چند ابر پروژه در این منطقه داریم که یکی از آنها مجموعه بوستان ۱۲۰ هکتاری آزادگان می‌باشد. همچنین حدود ۳ ماه پیش پس از فراخوان مسابقه معماری، طرح‌های مناسبی را دریافت کردیم و از این طرح‌ها هفت طرح به بخش مسابقه راه پیدا کرد که بعد از بررسی‌های انجام شده سه طرح به عنوان طرح برتر برگزیده شد و در آبان ماه امسال فراخوان جذب سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها را داریم .

همچنین ایجاد فضاهایی چون پارک دوقلوی سرپوشیده ، آبنمای موزیکال، نگارخانه هنر، دریاچه ۹ هکتاری هم می‌تواند محرک توسعه در این منطقه باشد.

وی ادامه داد: انبار چای هم تغییر کاربری داده است که با تغییر مالکیت و کاربری،  این پروژه هم می‌تواند توسعه مناسبی را برای منطقه ۱۵ پیش رو داشته باشد.