معاون شهرسازی ومعماری شهرداری منطقه ۵ خبر داد:

ابلاغ طرح بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن

طرح بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن توسط بند ۱۴ صورتجلسه ۶۶۴ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران، مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۵ تصویب شده است.

به گزارش شهرداران، طرح بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن توسط بند ۱۴ صورتجلسه ۶۶۴ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران، مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۵ تصویب شده است. این طرح توسط اداره کل شهرسازی و طرح های شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در سامانه جامع اطلاعات مکانی شهرداری بارگذاری شده است.

🔻بازآفرینی بافت فرسوده محله کن:

طبق مفاد مندرج در بند ۳ ضوابط و مقررات طرح مزبور، کمیته نوسازی کن با حضور تمامی اعضا در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۵ قرار گرفته است. اولین جلسه این کمیته در تاریخ چهارم مهرماه در سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شده است و سازوکار اجرایی کمیته تدقیق شده است.

🔻جلسات کمیته نوسازی کن:

جلسات کمیته نوسازی کن به صورت هفتگی و مستمر در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۵ برگزار می‌شود. در این جلسات، جوانب مختلف تحقق پذیری طرح موضعی مصوب بررسی می‌شود. تاکنون چهار جلسه برگزار شده و وظایف محول شده به شهرداری مورد بررسی قرار گرفته است.

🔻تجمیع و نوسازی بافت فرسوده کن:

با هدف تسهیل و تسریع در فرایند تجمیع و نوسازی بافت فرسوده کن، در پنجمین جلسه کمیته نوسازی کن، مسئله تجمیع املاک دارای سند مالکیت با املاک قولنامه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

در چهارمین جلسه کمیته نوسازی کن نیز هشت درخواست تجمیع و نوسازی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به نحوه اقدام آنها تصمیم‌گیری شد.