ایستگاه شارژ خودروهای برقی در میدان آزادی افتتاح می شود

شهردار منطقه۹ از برگزاری آیین افتتاح ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در میدان آزادی با حضور وزیر صمت، شهردار تهران و دیگر مدیران کشوی و لشگری خبر داد.

به گزارش شهرداران، یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در حوزه حمل و نقل پایدار، استفاده از خودروهای برقی است. به منظور تامین و توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران، شهرداری تهران و وزارت صمت تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌اند. به گونه‌ای که بر اساس این تفاهم نامه، ۷۳ ایستگاه شارژ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی در ۷۳ نقطه مختلف تهران احداث خواهد شد.

این ایستگاه‌ها شامل ۲۳ عدد شارژر DC (شارژ سریع) و ۵۰ عدد شارژر AC است که توسط شرکت مکو نصب و راه‌اندازی می‌شود. در فاز اول، ۱۵ ایستگاه شارژ به طور همزمان با هفته دولت نصب و راه‌اندازی خواهند شد. براساس اولویت بندی و جانمایی صورت گرفته توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۹، دو ایستگاه شارژ احداثی در فاز اول، در منطقه ۹ نصب و راه‌اندازی خواهند شد. در حال حاضر یک ایستگاه در ضلع شمالی رینگ داخلی میدان آزادی و دیگری در ابتدای خیابان آزادی مقابل بانک شهر جانمایی و احداث شده است که هر کدام از این دو ایستگاه مجهز به یک شارژر DC (شارژ سریع) و ۴ عدد شارژر AC می باشند.

از توجه به شارژرهای سریع و عادی در این ایستگاه‌ها و نصب آن‌ها در نقاط مختلف شهر تهران، می‌توان به بالا بردن توان شارژ خودروهای برقی و همچنین کاهش زمان شارژ اشاره کرد. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پروژه تا پایان سال با اجرایی شدن فازهای دوم و سوم، جمعاً ۵۰۰۰ عدد شارژر خودروی برقی در شهر تهران نصب خواهد شد. این اقدام نه تنها به بهبود شبکه شارژ خودروهای برقی در شهر کمک می‌کند، بلکه مالکین خودروهای هیبریدی نیز می‌توانند در این ایستگاه‌ها باتری خودروهای خود را شارژ کنند.