چهارم دی در مشهد مقدس برگزار می شود

اولین رویداد نوآوری در صنعت اسباب‌بازی با محوریت زیارت و سوغات زائر

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در راستای تولید محصولات فرهنگی با رویکرد ایرانی اسلامی، نمایشگاهی در خصوص پیش ارائه و معرفی محصولات و اسباب بازی های برتر در نمایشگاه اسباب بازی مشهد برگزار می شود.

به گزارش شهرداران، معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در راستای تولید محصولات فرهنگی با رویکرد ایرانی اسلامی، نمایشگاهی در خصوص پیش ارائه و معرفی محصولات و اسباب بازی های برتر در نمایشگاه صنعت اسباب‌بازی مشهد برگزار می شود.

سید جلیل بامشکی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف ایده پردازی های نو با محور زیارت، امام رضا(ع)، سوغات زائر، اسطوره ها و شخصیت های شاهنامه و ظرفیت های گردشگری مشهد مقدس با مشارکت معاونت زیارت و گردشگری شهرداری مشهد، مرکز نوآوری و کارآفرینی تک و آستان قدس رضوی برگزار می شود.

بامشکی در خصوص تولید اسباب بازی با محوریت ایرانی اسلامی بیان کرد: اسباب بازی عامل بسیار مهمی در انتقال فرهنگ است و از هر کجایی که بیاید خواستگاه خود را به همراه دارد و متاسفانه امروز تمام اسباب بازی های موجود در بازار وارداتی و یا تقلیدی است و بر سلیقه کودکان تاثیر می گذارد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه در روش تعلیم و تربیت مهمترین بحث الگوسازی است ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان در سنین پایین قرار دارند و به علت انس گرفتن کودک با اسباب بازی این الگوسازی به جدیت در حال شکل گیری است.

بامشکی همچنین در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز اسباب بازی به عنوان یک کالای فرهنگی شناخته نشده است و در این حوزه ظرفیت بالایی برای ارتقا و پیشرفت وجود دارد، هدف از این رویداد شکل‌گیری، شناسایی و توانمندسازی تولیدکنندگان اسباب بازی است.

وی همچنین در خصوص سایر اهداف این نمایشگاه بیان کرد: بهره مندی از نوآوری در حوزه تولید اسباب بازی، شناسایی و معرفی فرصت های واقعی کسب و کار، چالش های کارآفرینی و بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی منطقه ای شهر مشهد در قالب سوغات زائر از جمله اهداف دیگر این رویداد است.

بامشکی با بیان اینکه این رویداد در فرآیندی پویا ضمن شناسایی و ارزیابی این محصولات، شرایط را برای حضور صاحبان طرح های با استعداد در صنعت اسباب بازی تسهیل می کند، گفت: این نمایشگاه با ارائه خدمات تخصصی پشتیبانی از تجاری سازی، روند تعامل فی مابین صاحبان طرح و مدیران و سرمایه گذاران را تسهیل و تسریع می‌کند.

وی همچنین اظهار کرد: تیم های برگزیده این رویداد تسهیلات حمایتی دریافت خواهند کرد تا در جهت رشد فعالیت تجاری خود از آن بهره مند شوند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: فرصت نهایی جهت معرفی آثار تا ۲۹ آذر برای تیم های شرکت کننده فراهم شده است و رویداد نهایی در مورخ چهار دی ماه در مشهد برگزار خواهد شد.