فرماندار زنجان در نشست با رئیس آموزش و پرورش:

اهمیت عزت نفس و اعتماد بنفس معلمان برای تربیت آتیه سازانی موفق

فرماندار زنجان: معلمان دارای حرمت، عزت نفس و اعتماد بنفس خواهند توانست دانش آموزان موفقی را تربیت و تحویل جامعه دهند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی فرماندار زنجان در حاشیه نشست با رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان و دو تن از عوامل مربوطه آن نهاد آموزشی که در محل فرمانداری صورت یافت، با اشاره به نقش کلیدی معلمان در چگونگی تربیت قشر کثیری از افراد جامعه، اظهار نمود: حرمت، عزت نفس و اعتماد بنفس معلمان، مولفه های تاثیر گذار بر نحوه تعلیم و تربیت دانش آموزان و آتیه سازان این مرز و بوم می باشند.
خالقی ضمن بیان اینکه رسالتهای نهفته در ذات آموزش و پرورش، مقدس می باشند، افزود: فعالان این عرصه هر چقدر بر بار معنویت خود افزوده و خلوص قلبی در انجام وظایف خود داشته باشند، به همان میزان خواهند توانست بر گروه هدف خود الهام بخش بوده و تاثیرگذار باشند.
این مسئول یکی از تاثیرگذارترین زیرمجموعه های آموزش و پرورش را هنرستانهای فنی و حرفه ای دانسته و گفت: این مراکز با مهارت آموزی به آتیه سازان ایران اسلامی، می تواند نقش بسزایی را در شاخص کلان اشتغالزایی ایفا نماید.
فرماندار زنجان ضمن تاکید بر بکارگیری متخصصان و کارشناسان زبده در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان، عنوان ساخت: چگونگی حرکت در مسیر هدایت تحصیلی دانش آموزان، می تواند مستقیماً در تعیین میزان موفقیت های کلان کشور تاثیرگذار باشد.
خالقی با بیان اینکه آموزگاران و فعالان عرصه آموزش و پرورش کنونی، می توانند تاثیر بسزایی در شکل گیری بنیان طیف های مختلف اعم از مهندسان، معلمان، اطبا و … در آتیه داشته باشند، ادامه داد: تلاشهای موثر معلمان است که توانسته افراد شاخصی چون شهیدان شهریاری، احمدی روشن و … را به ثمر بنشاند.
نماینده عالی دولت در شهرستان زنجان به بلا استفاده بودن بخشی از فضاهای در اختیار آموزش و پرورش در شهرستان زنجان اشاره نموده و خاطر نشان ساخت: می توان با بهره گیری از ظرفیت اصلِ مولّد سازی فضاهای بلا استفاده، موجبات ایجاد درآمدهای پایدار برای مدارس را رقم زد که مستلزم نگاه مثبت و همت مضاعف متولیان آموزش و پرورش در شهرستان می باشد.
خالقی به نقش و میزان اثرگذاری معلمان در فرهنگ سازیها اشاره داشته و افزود: در راستای پایداری و تعالی حرمت ها و مقابله با برخی از ناهنجاریها که درقالب آفندهای دشمنانه درحال تزریق به لایه های مختلف جامعه می باشند، بایستی دست به دست هم داده تا اثری متقابل برای خنثی نمودن چنین خطراتی باشیم.