مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خبر داد:

انجام توافقات لازم برای آزادسازی ۹۸ درصد از مسیر رینگ چهارم در منطقه ۱۵ اصفهان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: تاکنون توافقات لازم برای آزادسازی ۹۸ درصد از مسیر ۶۷۰۰ متری مسیر رینگ چهارم در این منطقه انجام شده است.

به گزارش شهرداران، هوشنگ نظری‌پور با اشاره به پروژه های منطقه‌ای، مهم منطقه‌ای و شاخص تعریف شده در این منطقه گفت: آزادسازی کمربندی شمالی، رینگ چهارم و خیابان سردار باقری از جمله پروژه‌های شاخص این منطقه است.

او با بیان اینکه توافقات لازم برای آزادسازی مسیر رینگ چهارم در محدوده این منطقه انجام شده و رو به پایان است، افزود: توافق برای آزادسازی ۲۵ ملک هنوز انجام نشده است، از این‌رو مقرر شد از طریق اجرای ماده ۸ و ۹ قانون نوسازی و عمران شهری اقدام می‌شود.

به گفته او، تاکنون توافقات لازم برای آزادسازی ۹۸ درصد از مسیر ۶۷۰۰ متری طول مسیر رینگ چهارم در این منطقه انجام شده است.

او راه‌اندازی رینگ چهارم را گام بلندی در راستای کاهش ترافیک برخی نقاط منطقه مانند مسیرهای منتهی به آرامستان باغ رضوان دانست و گفت: تا چند سال پیش تنها مسیر منتهی به باغ رضوان، خیابان جی بود، اما در حال حاضر خیابان مشتاق و در آینده اتصال آن به رینگ چهارم و کمربند شمالی تا حدودی معضل ترافیک را رفع می‌کند. همچنین راه‌اندازی رینگ و کمربند برای عزیمت به سمت میدان میوه و تره‌بار و شهرک صنعتی جی کمک‌کننده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۸ درصد از مسیر کمربند شمالی خوراسگان تا سال ۹۶ آزادسازی شده بود، اظهار کرد: پس از حدود شش سال وقفه، آزادسازی لازم برای این پروژه آغاز شده که به دلیل تداخل با آزادسازی مسیر رینگ چهارم با کمی تاخیر در حال انجام است.

او ادامه داد: همچنین برای فروش پروژه مجموعه تجاری و پارکینگ طبقاتی خان در زمینی به وسعت چهار هزار متر مربع و زیربنای ۲۲ هزار متر مربع اقدام شده است تا از فروش آن، اعتبار لازم برای آزادسازی مجموعه کمربندی شمالی و خیابان سردار باقری تأمین شود.

نظری پور با بیان اینکه ضلع غربی خیابان ۳.۵ کیلومتری مقداد اول به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: ضلع شرقی و غربی این خیابان به وسیله پلی که روی کانال قرار دارد به یکدیگر متصل می‌شود. همچنین تمامی اقدامات لازم برای ایمن‌سازی و آرام‌سازی پروژه انجام شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اما در زمان مناسب آئین افتتاح رسمی آن را برگزار خواهیم کرد.