در نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان

انتقال تجربیات و ارائه دستاوردهای اتوبوسرانی مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: در اولین رویداد و نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان ضمن انتقال تجربیات، دستاوردهای سازمان در حوزه مهندسی معکوس و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در معرض دید کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش شهرداران، “علی‌اصغر نیشابوری” دراین خصوص افزود: اولین رویداد و نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت‌ماه در قالب ۳۲ غرفه و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدکنندگان تجهیزات ترافیکی، سامانه‌های هوشمند، طراحی و مهندسی معکوس و تولیدکنندگان موتورهای برقی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی نیز در کنار سایر شرکت‌ها و سازمان‌های معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در این نمایشگاه حضور داشت، اظهار کرد: اتوبوسرانی مشهد دستاوردهای خود را در حوزه‌های بازسازی و نگهداری اتوبوس‌های فرسوده، مهندسی معکوس قطعات و… که طی سال‌های اخیر قابل ‌توجه بوده است در این نمایشگاه در معرض بازدید کارشناسان قرارداد که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: یکی از مزیت‌های نمایشگاه مذکور برگزاری همزمان سی و دومین نشست کمیسیون حمل‌ونقل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور در اصفهان و در حاشیه این نمایشگاه بود که این فرصت را ایجاد کرد تا معاونان و فعالان حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور از دستاوردهای ارائه‌شده در حوزه حمل‌ونقل دانش‌بنیان بازدید داشته باشند که این موضوع به تبادل بهتر تجربیات کمک خواهد کرد.

نیشابوری تصریح کرد: همچنین کارشناسان و مدیران سازمان اتوبوسرانی با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک حاضر دراین نمایشگاه دیدار و گفت‌وگو کرده و نیازهای سازمان را در حوزه تأمین قطعات و سایر موضوعات مرتبط را به این شرکت‌ها برای طراحی و تولید ارائه دادند.

وی به مذاکره با شرکت توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: دراین مذاکرات نیازها و درخواست‌های سازمان اتوبوسرانی مشهد مطرح و این درخواست‌ها تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: در کنار این موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه نیز از تجربیات و دستاوردهای اتوبوسرانی مشهد در حوزه‌های سامانه‌های الکترونیک، حمل‌ونقل هوشمند، تعمیر و بومی‌سازی قطعات و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده بهره‌مند شده و خواستار به اشتراک گذاشتن این تجربیات شدند.

نیشابوری گفت: برپایی نمایشگاه و رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در فضای دانشگاه صنعتی اصفهان این فرصت را برای دانشجویان رشته‌های الکترونیک، برق و مکانیک فراهم آورد تا با بازدید از غرفه شهرداری مشهد با دستاوردهای دانشی سازمان مرتبط با رشته تحصیلی خود آشنا و به آینده کاری و فعالیت در این حوزه‌ها امیدوار شوند.

وی ادامه داد: انتقال تجربیات محدود به این نمایشگاه نخواهد بود و این ارتباطات و تبادل تجربیات با شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه خواهد داشت.