افزایش تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه تهران در مجلس شورای اسلامی

نماینده تهران در مجلس با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه تهران گفت: در صورت تبدیل شدن مصوبه کمیسیون شوراها به قانون، به هر یک از شهرستان‌های استان تهران از جمله بهارستان و رباط کریم یک کرسی نمایندگی اضافه می‌شود.

به گزارش شهرداران، تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه تهران در مجلس شورای اسلامی به موضوع اصلی این گزارش است. طرح اصلاح تعداد نمایندگان مجلس در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته و بر اساس این طرح، تعداد نمایندگان در برخی استان‌ها، از جمله تهران، افزایش خواهد یافت. در این طرح، شهر تهران به تنهایی افزایش کرسی نداشته ولی به شهرستان‌های استان، مانند رباط کریم و بهارستان، یک کرسی اضافه خواهد شد. علاوه بر این، شهرستان های قدس، ملارد، پیسوا و قرچک و پردیس از تهران جدا شده و هر کدام از این شهرستان ها یک نماینده دارند. در نتیجه، به استان تهران ۵ نماینده اضافه شده است.

همچنین، بر اساس مصوبه کمیسیون شوراها، شهرستان پردیس از تهران جدا شده و نام حوزه انتخابیه تبدیل به تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خواهد شد. این طرح در حال حاضر در دستورکار صحن علنی مجلس است و در جلسه فردا مطرح خواهد شد.

بنابراین، با اجرای این طرح، تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه تهران در مجلس شورای اسلامی افزایش می‌یابد و به شهرستان‌های استان تهران، از جمله رباط کریم و بهارستان، یک کرسی اضافه می‌شود. همچنین، شهرستان های قدس، ملارد، پیسوا و قرچک و پردیس نیز از تهران جدا شده و هر کدام یک نماینده خواهند داشت. این طرح هم‌اکنون در دستورکار صحن علنی مجلس است و در جلسه فردا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.