استاندار چهارمحال و بختياري

اعلام آمادگی چهارمحال و بختیاری برای مدیریت بارش های پیش رو

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر آمادگي دستگاه هاي خدمات رسان براي مديريت بارش هاي پيش رو، گفت: طي هفته جاري همه دستگاه هاي خدمات رسان در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی از روز یکشنبه تا چهارشنبه در این استان افزود: در این مدت تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌های ۱۱ گانه باید در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

وی نظارت میدانی و حضوری فرمانداران از بخش‌های مختلف شهرستان‌ها در مدت فعلی سامانه بارشی جدید چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: در این مدت فرمانداران از حوزه کاری و خدمتی خود خارج نشوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی، تامین و ذخیره‌سازی سوخت کافی برای روستاهای بدون گاز در مدت فعالیت این سامانه بارشی را ضروری دانست و اظهار داشت: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شرکت‌های خدمات‌رسان و دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری از هم‌اکنون سوخت مورد نیاز موتورها و ژنراتورهای دیزلی را تأمین و ذخیره‌سازی کنند.

وی گفت: تمامی شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان شن‌ونمک مورد نیاز خود را انبار و ذخیره کنند.

حیدری تاکید کرد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از امشب جیره خوراک نیروهای مستقر خود در مناطق سخت‌گذر و دورافتاده را تامین و ذخیره‌سازی کنند.

وی افزود: سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از هم‌اکنون به مرغداران، دامداران، شیلات‌داران و گلخانه‌داران استان به‌منظور تامین نیازهای ضروری در مدت فعالیت سامانه بارشی را اعلام کنند و فرمانداران بر روند این مهم نظارت داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نظارت بر توزیع به‌ موقع آرد در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در زمان فعالیت سامانه بارشی جدید را ضروری اعلام و تصریح کرد: در این مدت نانوایی‌ها به برق اضطراری مجهز باشند.

حیدری، نظارت فرمانداران از وضعیت شهرداری‌ها و راهداری‌های شهرستان‌ها و اعلام کاستی‌های موجود به مدیران‌کل مرتبط را ضروری دانست و یادآور شد: از هم‌اکنون راننده مورد نیاز برای ماشین‌آلات پیش‌بینی شود و رانندگان خودروهای اعزامی از سایر استان‌های کشور هم به چهارمحال و بختیاری بازگردند.

وی، اطلاع‌رسانی عمومی قبل از بسته شدن جاده‌ها در زمان بارش‌ها را ضروری دانست و اظهار داشت: پلیس اجازه تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ به‌ویژه در گردنه‌های سخت‌گذر و جاده‌های برف‌گیر را ندهد و وظیفه بازگشایی جاده‌های منطقه بیرگان شهرستان کوهرنگ به‌طور کامل بر عهده شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر استان برای استقرار یک فروند بالگرد در این استان درخواست فوری دهد و فرمانداران هم از انبارها و پایگاه‌های امداد جاده‌ای در شهرستان‌ها بازدید داشته باشند.

وی استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت پیمانکاران و بخش خصوصی در برف‌روبی جاده‌های چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: در این راستا فرمانداران با همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان هماهنگ شوند.

حیدری رفع نقطه کور و برقراری ارتباط مخابراتی گردنه گوشنگلی شهرستان بروجن تا فردا یکشنبه را ضروری اعلام و تصریح کرد: اداره‌کل مدیریت بحران استانداری به هر شهرستان استان حداقل یک دستگاه تیغه برف‌روب اختصاص دهد و شهرداری‌ها و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در صورت نیاز می‌توانند ماشین‌آلات و تجهیزات اجاره کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب باید هر چه سریع‌تر جوی‌ها، جدول‌ها و مسیل‌ها پاک‌سازی و موانع موجود برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقسیم مدیریت شهرستان‌های استان بین استاندار و معاونان استانداری در زمان فعالیت سامانه بارشی جدید اظهار داشت: در این مدت استاندار بر شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر شهرستان‌های اردل کیار، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری بر شهرستان‌های بروجن و خانمیرزا، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر شهرستان‌های لردگان و فلارد و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و تامین منابع استانداری بر شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ نظارت دارند.

وی گفت: در این مدت مدیران‌ جهادکشاورزی، بحران، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، گاز، مخابرات، پخش فرآورده‌های نفتی و جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری همراه استاندار و معاونان آنان همراه معاونان استانداری خواهند بود.

حیدری تقسیم‌بندی ماشین‌آلات و تجهیزات چهارمحال و بختیاری بین شهرستان‌های استان به تناسب بارش‌های هر منطقه را ضروری اعلام و تاکید کرد: در صورت نیاز به ماشین‌آلات و تجهیزات بیشتر باید از استان‌های دیگر کشور درخواست کمک شود.