شهردار اصفهان خبر داد:

اسکان ۸۸۰۰ مسافر شب‌خواب در اصفهان طی ۲ شب گذشته

شهردار اصفهان با بیان اینکه طی دو شب گذشته 8 هزار و 800 میهمان نوروزی در اصفهان اسکان داده شدند، گفت: شهر اصفهان آمادگی پذیرایی از ۱۲۸ هزار نفر مسافر نوروزی را در هر شب دارد.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز ۲۷ اسفندماه در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با بیان اینکه مجموعه بزرگ شهرداری طی چند ماه گذشته در حال آماده سازی شهر برای همشهریان و میهمانان نوروزی است، اظهار کرد: طی دو شب گذشته ۸ هزار و ۸۰۰ میهمان نوروزی در اصفهان اسکان داده شدند.

او افزود: اسکان مسافران نوروزی بیشتر در هتل‌ها، میهمان‌پذیرها و مدارس آموزش و پرورش بوده است و هنوز در مجموعه باغ فدک اسکان نداشته‌ایم.

 

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۱۵ کمیته برای میزبانی از مسافران نوروزی در ستاد خدمات سفر شهر فعال شده است، گفت: تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس و آتش‌نشانی در کنار هم قرار گرفتند تا صفت «مهمان‌نوازی» اصفهان را به ظهور برسانند.

کاشت ۶ میلیون بوته گل در شهر

قاسم زاده با  اعلام اینکه ویژه ایام نوروز بالغ بر ۶ میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته شده است، افزود: از دو ماه پیش طرح جوان‌سازی درختان آغاز شده و سیمای تازه ای به شهر بخشیده است.

او با بیان اینکه به منظور خدمات‌رسانی بیشتر به میهمانان نوروزی نرم‌افزار «اصفهان من» از امروز راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: در این راستا، مسافران در بدو ورود به شهر و حتی پیش از سفر با نصب این نرم‌افزار می‌توانند راحت‌تر در اصفهان اقامت و از خدمات شهر ما استفاده کنند.

او مهم‌ترین وظیفه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی را تامین اسکان برای آن‌ها دانست و توضیح داد: شهر اصفهان در حال حاضر آمادگی اسکان ۱۲۸ هزار نفر در هر شب را در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، خوابگاه‌های دانشجویی، مدارس، منازل استیجاری و باغ فدک دارد.

افزایش ظرفیت پارکینگ های نقاط مرکزی شهر از دیگر مواردی بود که او با اشاره به آن گفت: ساعت ارائه خدمت مترو و ناوگان اتوبوسرانی نیز به دلیل تقارن نوروز با ماه رمضان افزایش یافته و مترو تا ساعت ۲۲ و اتوبوس‌ها تا ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به میهمانان و همشهریان خدمت‌رسانی می‌کنند.

شهردار اصفهان از فعال شدن ۱۴ اتوبوس گردشگری در شهر خبر داد و گفت: ۱۰ اتوبوس در میدان امام حسین (ره) و چهار اتوبوس در باغ فدک مستقر شده است و میهمانان علاقه‌مند به بازدید از اماکن تاریخی می‌توانند از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.