بررسی برگزاری ۲۴ امین جشنواره خیرین مدرسه ساز اصفهان

جان‌نثاری معاون استاندار اصفهان گفت: با مدرسه سازی و کار خیر جوهره وجودی جامعه به صورت دائمی و پایدار در جامعه نقش می بندد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، نشست بررسی فرایند برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان برگزار شد.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه ضروری است جشنواره خیرین مدرسه ساز شروع امر مدرسه سازی در استان باشد، بیان کرد: جشنواره ها باید انگیزه ای برای حضور موثر و موتور محرکی برای خیرین در آینده باشند.

وی ادامه داد: البته بایستی نیم نگاهی به گذشته و دستاوردهای قبلی این حوزه داشته باشیم. بنابراین برنامه ریزی برای جشنواره به نحوی باشد که مسیر فعالیت آینده را استفاده از تجربیات گذشته، روشن کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: برای انجام کارهای بزرگ از جمله جشنواره خیرین مدرسه ساز بایستی همه استان بسیج شوند. در این میان جهت برگزاری شایسته جشنواره حضور موثر صداوسیما، شهرداری و … ضروری است.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه اگر خیرین مدرسه ساز نباشند نمی توان آموزش و پرورش را اداره کرد، گفت: برخی امورات خیر لحظه ای هستند اما مدرسه سازی امری دائمی است و جوهره وجودی جامعه را به همگان نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همانگونه که جوهره وجودی و ایمانی مردم ما در دوران دفاع مقدس و مبارزه با ویروس کرونا نمایان شد با مدرسه سازی و کار خیر جوهره وجودی جامعه به صورت دائمی و پایدار در جامعه نقش می بندد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: علم و تربیت از مولفه های اساسی کشور ما و خیرین مدرسه ساز جهادگرانی هستند که با مال خود به میدان جهاد آمده اند؛ از این رو ضروری است فرهنگ مدرسه سازی از تاریخی شفاهی به تاریخ مستند و مکتوب تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: خروجی جشنواره خیرین مدرسه ساز بایستی تولیدات مکتوب، سند و فیلم های مستند در حوزه معرفی خیرین باشد. ایثار و گذشت مردم ما زبانزد است و باید به نسل آینده منتقل شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در فرهنگ مدرسه سازی و حضور خیرین استان ما در کشور سرآمد است، گفت: جشنواره بایستی این افتخارات و صفات پسندیده را برجسته کند تا برنامه های این حوزه برای جامعه خیرین مدرسه ساز منجر به رویش شود.

جان‌نثاری اذعان کرد: عمل خیر و مدرسه سازی شخصیت استان را به همگان نشان می دهد از این رو نباید در برگزاری جشنواره کوتاهی کنیم چون یکی از شخصیت های استان وجود خیریه های بی شمار و فعال است.

وی یادآور شد: در جامعه امروز نیاز است که یاد خیرین را زنده نگاه داریم. مجموعه استانداری بالاخص استاندار اصفهان نیز بر این مهم تأکید دارند و آماده حمایت همه جانبه در برگزاری این جشنواره هستیم.

 

سایت استانداری اصفهان: وارد شوید