میثم قربانی سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر شهریار:

ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان با تعامل دستگاه های خدمات رسان از مهم‌ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری

میثم قربانی -سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر شهریار، هدف اصلی شورای اسلامی را تعامل با مدیریت شهری و ادارات خدمات‌رسان دانست و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان را متذکر شد.

میثم قربانی -سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر شهریار در اولین نشست خبری از سلسه جلسات خبری مسئولین شهرستان شهریار با اصحاب رسانه ضمن تقدیر وتشکر از زحمات خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی به ارائه توضیحاتی در حوزه پارلمان شهری پرداخت و از مد نظر قرار دادن محل جدیدی به‌عنوان ساختمان ستادی شهرداری و بازگشایی مرکز پژوهش‌ها با همکاری مجموعه مدیریت شهری تا سال آینده خبر داد.

قربانی، هدف اصلی شورای اسلامی شهر شهریار را تعامل با مدیریت شهری و ادارات خدمات‌رسان دانست که مهم‌ترین مصداق این امر، سرعت‌بخشی به تصویب لوایحی است که از سمت شهرداری ارائه شده است؛ به عبارت بهتر امسال حدود۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه عمرانی در اختیار داشتیم که ۱۱۰میلیارد تومان آن به مسائل مرتبط با آسفالت و ۱۰۲میلیارد تومان به تکمیل زیرگذر و روگذر میدان بسیج اختصاص دارد که امیدواریم به رفع بخش عمده‌ای از ترافیک شهری منجر شود و طبق تعهد پیمانکار، تا شب عید فاز اول و تا پایان شهریور ماه فاز دوم (روزگذر) اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در بستر رودخانه شادچای از چهار راه محمدآباد تا انتهای اسد آباد (حوزه شهرداری شهریار) شورای شهر مصوبه‌ای به ارزش ۴۵ میلیارد تومان و جهت تکمیل دیوار ساحلی و آماده‌سازی برای احداث فضای سبز و سالن ورزشی اسدآباد مصوبه‌ ۲۰میلیارد تومانی ارائه داده است.
عضو شورای اسلامی شهر شهریار اذعان داشت: شهرداری شهریار به‌عنوان بزرگترین خیّر مدرسه ساز در این شهرستان از سال۹۲ تاکنون (به صورت میانگین) سالی یک مدرسه ساخته است در حالی‌که احداث مدرسه از وظایف ذاتی شورا و شهرداری محسوب نمی‌شود اما در حال حاضر دو مدرسه در حال ساخت وجود دارد، مناقصه ۴مدرسه هم برگزار شده و به طور همزمان عملیات عمرانی ۶ مدرسه ادامه دارد که تحقق این پروژه‌ها بخش بزرگی از مشکلات آموزشی شهروندان را برطرف می‌کند.

قربانی در مورد سایر ادارات خدمات رسان یادآور شد: شهرداری حدود ۵۰۰۰متر مربع برای ساخت منبع هوایی آب امیریه اختصاص داده که این مجموعه بیشترین امتیاز را از مجموعه شورای اسلامی و شهرداری دریافت کرده‌ است. اگرچه وظیفه ذاتی مدیریت شهری، تأمین روشنایی معابر نیست اما در سال‌جاری بیش از۱۱ میلیارد تومان پروژه روشنایی معابر انجام شده است. همچنین با هدف افزایش سرعت کار از محل بودجه شهرداری، پروژه میدان جهاد و بسیج در حال اجراست.

وی به اقدام ارزشمند و قابل توجه شهردار شهریار جهت افزایش انگیزه پرسنل شهرداری اشاره کرد و گفت: بحث ساعت‌زنی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و حتی شهردار محترم نیز برای ورود و خروج خود ساعت می‌زند که این روند در ماه جاری حدود یک میلیارد و صد میلیون تومان از هزینه‌های جاری شهرداری را کاهش داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شهریار با بیان این مطلب که تمام ادارات هرگونه مساعدتی از شهرداری خواسته‌اند بلادرنگ لایحه و در شورا مصوب شده است افزود: در مورد این موضوع که شورا و شهرداری به تنهایی می‌توانند مجموعه ۴۰۰هزار نفری یک شهر را مدیریت نمایند، ادعایی نداریم و نیازمند پشتیبانی و همراهی تمام ادارات خدمات‌رسان، مجموعه‌های نظارتی، نظامی، انتظامی‌، فرمانداری و سایر نهادهای ذی‌ربط هستیم تا بتوانیم به شهروندان در راستای جلب رضایت، رفاه و آسایش آنها خدمت نماییم؛ قطعاً در صورت وجود همدلی و یکدلی میان متولیان شهر، مردم به جایگاه شایسته و در خور شأن خود خواهند رسید و توجه داشته باشیم که تمام دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر و اجرایی برای رسیدن به این هدف باید در کنار هم قرار گیرند نه مقابل یکدیگر.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود تا با درایت مجموعه مدیریت شهری و با کمک سایر ادارات، همفکری اصحاب رسانه و مردم امکانات و شرایط بهتر و مناسب‌تری برای شهر فراهم نماییم.