احداث چهارمین سلول ویژه دفن بهداشتی پسماند های بیمارستانی مشهد

احداث چهارمین سلول ویژه دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی مشهدمدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت:چهارمین ترانشه و سلول مخصوص دفن پسماندهای بیمارستانی و عفونی در سایت شماره دو مجتمع صنعتی بازیافت مواد و انرژی احداث شد.

به گزارش شهرداران، “مسعود رضوی” اظهار کرد: مدیریت پسماندهای بیمارستانی به دلیل دارا بودن پتانسیل عفونت زایی و وجود زایدات خطرناک در آن دارای اهمیت فراوانی است لذا سازمان مپ تاکنون چهار سلول ویژه دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی به ظرفیت ۳۲۳ هزار متر مکعب در محل دفن زباله های شهر مشهد واقع در کیلومتر ۳۵ جاده مشهد میامی احداث نموده است.

وی در خصوص ویژگی این ترانشه ها افزود: پس از گود برداری محل دفن پسماندهای بیمارستانی و رس کوبی آن یک لایه ژئوتکستایل سپس ژئوممبران و دوباره یک لایه ژئوتکستایل بر روی سطح ترانشه که محصور نیز شده است قرار می گیرد و پس از تخلیه زباله های بیمارستانی بر روی این لایه ها ، آهک به ضخامت ۱۰ سانتی متر ریخته می شود و روی آن با ۵۰ سانتی متر خاک پوشانده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی واحدهای پزشکی و بهداشتی مشهد به جز بیمارستان‌های این شهر توسط شرکت های متخصص انجام می‌شود که این شرکتها مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند؛ زباله و پسماندهای حاصل از اقدامات پزشکی را پس از بی‌خطرسازی برای دفن بهداشتی به سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد تحویل می‌دهند.

رضوی تصریح کرد: روزانه علاوه بر تولید ۲۴ تن زباله و پسماند پزشکی، ۲ هزار تن زباله عمومی نیز در کلانشهر مشهد جمع‌آوری می‌شود.