مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

احداث نخستین تصفیه‌خانه «نانو اوزون» کشور در اصفهان با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: نخستین تصفیه خانه «نانو اوزون» کشور در اصفهان احداث شده و به زودی شاهد بهره برداری رسمی از آن خواهیم بود.

به گزارش شهرداران، به نقل از پورتال اطلاع رسانی شهرداری اصفهان سید مهدی حسینی با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث نخستین تصفیه خانه «نانو اوزون» کشور در اصفهان به پایان رسیده و این طرح عمرانی، اکنون به صورت صددرصدی تکمیل شده است.

وی افزود: تصفیه خانه «نانو اوزون» یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های تکمیلی است که پساب را از ورودی گرفته و در خروجی آب استاندارد و مورد تأیید محیط زیست را برای استفاده در فضای عمومی و فضای سبز ارائه می‌دهد.

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه احداث این تصفیه خانه بیان کرد: برای تکمیل این طرح، ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه مواد اولیه مصرفی ندارد، افزود: نگهداری و تعمیرات آن با روش مهندسی ویژه انجام می شود و تفاوتش با تصفیه خانه‌های قبلی این است که خروجی لجن و بو ندارد و آب را با کیفیت خوب به خروجی ارائه می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه «نانو اوزون» اولین و تنها تصفیه‌خانه از این نوع در کشور است که با همکاری شهرداری اصفهان و شرکت‌های دانش بنیان ساخته شد.

وی ادامه داد: با توجه به تکمیل مراحل ساخت، تصفیه‌خانه هم اکنون در حال فعالیت است و به زودی به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید.