اجرای طرح ویژه انضباط شهری و رفع سد معبر در سطح شهر

معاون خدمات شهری شهردار از اجرای طرح ویژه انضباط شهری و رفع سد معبر با هدف ساماندهی و رفع سد معبر در سطح معابر جهت رفاه حال شهروندان خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، معاون خدمات شهری شهردار از اجرای طرح ویژه انضباط شهری و رفع سد معبر با هدف ساماندهی و رفع سد معبر در سطح معابر جهت رفاه حال شهروندان خبر داد.

بهزاد شعبانی معاون خدمات شهری شهرداری در توضیح این خبر افزود:در راستای درخواست‌های مکرر شهروندان با واحد ۱۳۷ شهرداری در خصوص آزاد سازی معابر و شریانهای اصلی شهر و رفع سد معبر در ساعات پیک ترافیک، طرحهای ویژه سد معبر با همکاری پلیس و پلیس راهور از هفدهم مهرماه آغاز شده است و در زمان اوج ترافیک و زمانهای قبل از تعطیلی مدارس تیم های ویژه شهرداری نسبت به‌ آزاد سازی معابر اقدام می نمایند.

شعبانی با اشاره به اینکه درراستای رعایت حقوق شهروندان و عابرین پیاده در محور های پرتردد شهر، مغازه هایی که به تعهدات خود عمل نکرده بودند، برخورد و اخطارهای لازم به آنها صادر شد و از استمرار طرح ویژه انضباط شهری در سایر محورهای شناسایی شده و مورد درخواست شهروندان در سطح شهر خبرداد.

گفتنی است بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضای میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط مأموران خود اقدام نماید .