رنگ‌ آمیزی مسیر دوچرخه در بلوار شهدای دولت اراک تمام شد

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری گفت: رنگ‌ آمیزی مسیر دوچرخه‌ سواری در بلوار شهدای دولت به پایان رسیده و در حال حاضر منتظر مصوبه شورای ترافیک استان هستیم تا در مرحله بعدی ادامه مسیر دوچرخه‌سواری را در بلوار شهیدان رجایی و عرض خیابان هپکو اجرا نماییم.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری گفت: رنگ‌ آمیزی مسیر دوچرخه سواری در بلوار شهدای دولت به پایان رسیده و در حال حاضر منتظر مصوبه شورای ترافیک استان هستیم تا در مرحله بعدی ادامه مسیر دوچرخه‌سواری را در بلوار شهیدان رجایی و عرض خیابان هپکو اجرا نماییم.

به گزارش شهرداران و اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ، حجت اله مرادی گفت: بر اساس مطالعات جامع، سفرهای درون‌ شهری اراک زیر پنج کیلومتر است و می‌توان از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک و ارزان‌ قیمت برای جابه‌ جایی‌ ها در شهر استفاده کرد، اما نباید فراموش کنیم که فرهنگ‌ سازی و توسعه مسیر های دوچرخه‌ سواری در شهر نقش اساسی دارد.

وی افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی در تلاش هستیم با همکاری کمیسیون فرهنگی شورای شهر برای ارائه آموزش‌ های در مدرسه ترافیک شهرداری اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم از فرصت برگزاری همایش «سرمایه‌گذاری در تاریخ» برای جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل زیرساخت‌ های دوچرخه‌سواری در شهر همچون احداث خانه‌های اشتراکی دوچرخه و رنگ‌ آمیزی مسیر دوچرخه استفاده کنیم. وی با بیان اینکه فرایند مطالعات احداث و توسعه زیرساخت‌های دوچرخه (شامل مسیرها، خانه‌ها و پارکینگ‌های دوچرخه) و ایجاد مسیرهای پیاده‌راه در شهر اراک از سال ۱۳۹۶ ذیل مطالعات جامع با رویکرد انسان‌محور آغاز شده، گفت: تا کنون ۳۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در سطح شهر اراک احداث شده است و در نظر داریم در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا تا پایان سال این میزان را به ۴۰ کیلومتر افزایش دهیم.